DANE O KONTRAKCIE


Lokalizacja inwestycji

ZAKRES INWESTYCJI OBEJMUJE:

ROBOTY DROGOWE:

  • budowa autostrady A-4 o długości około 6,9 km
  • budowa drogi krajowej DK-19 o długości 1,33 km
  • budowa dwóch węzłów autostradowych:
    • węzeł „Rzeszów Centralny” na przecięciu autostrady A-4 z istniejącą drogą krajową DK-19
    • węzeł „Rzeszów Wschodni” na przecięciu autostrady A-4 z projektowaną drogą krajową DK-19
  • budowa odcinków dróg dojazdowych i wewnętrznych zapewniających obsługę przyległego ternu
  • przebudowa odcinków dróg gminnych,
  • przebudowa odcinków dróg powiatowych Nr 1377R i 1382R
  • budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe, ogrodzenie autostrady)
  • budowa przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej
     

OBIEKTY INŻYNIERSKIE:

  • wiadukt autostradowy WA 156
  • wiadukt drogowy WD 157
  • wiadukt drogowy WD 158
  • most autostradowy MA 159 i MA 159a
  • wiadukt autostradowy WA 160
  • most autostradowy MA 161
  • wiadukt drogowy WD 162
  • przejście dla pieszych PP 6
  • wiadukt w ciągu DK-19, WS 7
  • wiadukt w ciągu DK-19, WS 8
  • wiadukt w ciągu DK-19, WS 9
  • przepusty

 
URZĄDZENIA INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ:

  • budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody opadowe z jezdni autostrady
  • budowa oświetlenia
  • zasilanie oświetlenia
  • przebudowa sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnej
  • przebudowa sieci gazowej średniego ciśnienia
  • przebudowa sieci gazowej wysokiego ciśnienia
  • przebudowa linii niskiego i średniego napięcia
  • budowa łączności autostradowej
  • przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych
  • przebudowa kolejowych urządzeń telekomunikacyjnych związana z budową wiaduktu WA 156
     

MELIORACJE:

  • przebudowa istniejących rowów melioracyjnych
  • budowa przepustów na rowach melioracyjnych
  • przebudowa istniejącej sieci drenarskiej
     

ZIELEŃ ISTNIEJĄCA:

  • wycinka drzew i krzewów,
  • adaptacja i ochrona istniejącej zieleni
     

URZĄDZENIA OCHRONY ŚRODOWISKA:

  • zieleń projektowana,
  • budowa ekranów akustycznych,
  • ogrodzenie autostrady przed wtargnięciem zwierząt
  • przejścia dla zwierząt
  • urządzenia oczyszczające ścieki opadowe z jezdni
     

Autostrada A-4 jest obecnie realizowana w zakresie dwóch dwupasowych jezdni umieszczonych na koronie o docelowej szerokości. W przyszłości do każdej jezdni będzie możliwość dobudowy trzeciego pasa ruchu od strony pasa dzielącego, który na tym etapie uwzględnia odpowiednią rezerwę szerokości.