Odcinek D (Kowal - Sójki)


ODCINEK I

Budowa Autostrady A-1 Toruń – Stryków,
na odcinku od węzła „Kowal” do węzła „Sójki”
od km 215+850 do 245+800


Wykonawca

Konsorcjum firm:

SRB Civil Engineering Ltd Wilton Works – Lider
Naas Road, Clondalkin, Dublin 22 Irlandia

 John Sisk & Son Ltd Wilton Works – Partner
Naas Road, Clondalkin, Dublin 22 Irlandia

Roadbridge – Partner
1 Mount Kennett Place, Henry St., Limerick, Irlandia

BUDBAUM S.A. – Partner
ul. Wojsk Ochrony Pogranicza 9B, 15-381 Białystok


 

Wykonawca odcinka Kowal-Sójki

Wydarzenie

Data

Podpisanie umowy
nr 2/07/R/2010 z Wykonawcą

09.07.2010r.

Termin zakończenia robót

30.04.2012r.

Podpisanie aneksu
do umowy nr 2/07/R/2010

24.04.2012r.

Termin zakończenia robót
zgodny z aneksem

31.07.2012r.

 

Termin zakończenia robót

06.09.2012r.

 

Oddanie do użytkowania

13.11.2012r.

 

 


ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ODCINKA 1:

Odcinek od węzła Kowal wraz z tym węzłem do granicy woj. kujawsko-pomorskiego/łódzkiego od km 215+850 do km 230+817 zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, a fragmentem na terenie województwa mazowieckiego i został oznaczony jako zadanie I odcinek IV.

Odcinek od granicy województwa kujawsko - pomorskiego/łódzkiego do węzła Sójki wraz z tym węzłem od km 230+817 do km 245+800 zlokalizowany jest na terenie woj. łódzkiego (zadanie II odcinek 1A ) i woj. mazowieckiego (zadanie II odcinek IB ).

 

 

 

 

Zakres przedmiotowej inwestycji

 

Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze:

-        wycinka zieleni kolidującej z budową autostrady,

-        rozbiórki elementów dróg i ulic,

-        rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu,

-        rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń,

-        budynków mieszkalnych i gospodarczych kolidujących z inwestycją.

 

 

 

1.             Roboty drogowe:

-        budowa autostrady w nowym śladzie zgodnie z parametrami klasy A na całej długości wskazanego przebiegu tj. 29,95 km,

-        budowa węzła drogowego „Kowal" wraz ze stacją poboru opłat (SPO),

-        budowa węzła „Sójki" wraz ze stacją poboru opłat (SPO),

-        budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) wraz z niezbędną infrastrukturą: „Lubień Płn"(MOP II), „Lubień Płd"(MOP III), „Strzelce Płn"(MOP I), „Strzelce Płd" (MOP I),)

-        przebudowy dróg:

  • odcinek IV zadanie I (woj. kujawsko - pomorskie):

-        przebudowa drogi krajowej nr 91 (dotychczas DK-1)

-        przebudowa drogi gminnej Unisławice - Strzały (WD-182)

-        przebudowa drogi gminnej Boża Wola - Unisławie (WD-182A),

-        przebudowa drogi gminnej Myszki - Chojny (WD-183),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191407C Grodno - Bilno (WD-184),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191410C Babia Góra - Beszyn (WD-185),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191414C Babia Góra - Benzyn (WD-186),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191417C Gulewo ~ Wąwał (WD-187),

-        przebudowa drogi powiatowej nr 2934C Dziankowo - Lubień Kujawski (WD-188),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191492C Wola Dziankowska - Świerna (WD-189),

-        przebudowa drogi gminnej nr 191427C Antoniewo - Świerna (WD-190),

  • odcinek 1A i IB zadanie II (woj. mazowieckie i łódzkie):

-        przebudowa drogi gminnej nr 102255E Łanięta-Jurków (WD-191),

-        przebudowa drogi wojewódzkiej nr 583 Kutno-Gostynin (WD-193),

-        przebudowa drogi Sokołów-Niedzew (WD-195),

-        przebudowa drogi powiatowej nr 2140E Drogowo-Łanięta (WD-196)

-        przebudowa drogi gminnej 102406E

-        przebudowa drogi powiatowej nr 2136E Racihorzów-Mnich (WD-199)

-        przebudowa drogi krajowej nr 60 Płock-Kutno.

-        budowa łącznic,

-        budowa dróg dojazdowych i placu SPO „Kowal",

-        budowa dróg dojazdowych i placu SPO „ Sójki",

-        budowa placów postojowych i dróg manewrowych na MOP „Lubień Płn" i „Lubień Płd.",

-        budowa placów postojowych i dróg manewrowych na MOP „Strzelce Płn" i „Strzelce Płd.",

-        budowa nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych,

-        budowa i przebudowa chodników, zjazdów, zatok autobusowych, parkingów itp.,

-        budowa dróg wewnętrznych w pasie drogowym autostrady,

-        budowa systemu odwodnienia powierzchniowego.

 

2.                  Obiekty inżynierskie (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-        budowa 3 obiektów na węźle Kowal (WD-181A) w tym 2 wiaduktów w ciągu drogi krajowej nr 91 (WD-181, WD-181B),

-        budowa 2 obiektów na węźle Sójki (WD-200) w tym 1 wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 60 (WD-201),

-        budowa 2 obiektów mostowych w ciągu autostrady - przejście ekologiczne (MA- 192, MA-197),

-        budowa 1 wiaduktu drogowego w ciągu przebudowywanej drogi wojewódzkiej nr 581 Krośniewice-Gostynin (WD-193),

-        budowa 3 wiaduktów w ciągu dróg powiatowych (WD-188, WD-196, WD-199),

-        budowa 12 (WD-182, WD-182A, WD-183, WD-184, WD-185, WD-186, WD-187, WD-189, WD-190, WD-194, WD-195, WD-199) wiaduktów w ciągu dróg gminnych i lokalnych,

-        budowa przepustów autostradowo-drogowych,

-        budowa przepustów ekologicznych,

-        budowa przejść gospodarczych i ekologicznych (E6, E7,. PG 191,)

 

3.      Kanalizacja deszczowa wraz z przepompowniami i urządzeniami oczyszczającymi (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB):

-        budowa sieci kanalizacji deszczowej,

-        budowa osadników i separatorów,

-        budowa przepompowni.

 

4.      Kanalizacja sanitarna (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB):

-        budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z SPO wraz z kontenerową oczyszczalnią ścieków,

-        budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z MOP.

 

5.      Sieć wodociągowa i zaopatrzenie wodne w zakresie ochrony przeciwpożarowej (zadanie I - odcinek IV : zadanie II - odcinek 1A, odcinek IB):

-        budowa sieci wodociągowej na SPO wraz z zabudową hydrantów ppoż. i zbiornika ppoż.,

-        budowa sieci wodociągowej na MOP wraz z zabudowa hydrantów ppoż. i zbiorników ppoż.,

 

 

 

 

6.      Urządzenia ochrony środowiska (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A ,
odcinek IB):

-        urządzenia oczyszczające (osadniki, separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników,

-        budowa ekranów akustycznych,

-        system rowów szczelnych na wybranych odcinkach,

-        budowę przepustów ekologicznych i przejść dla zwierząt wymienionych w obiektach inżynierskich

 

7.      Zieleń ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-        nasadzenia.

 

8.      Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-        bariery ochronne,

-        platformy z kolumnami alarmowymi,

-        elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych,

-        ogrodzenie drogi,

-        zjazdy awaryjne,

-        przejazdy awaryjne.

 

9.      Oświetlenie ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-        budowa oświetlenia na węzłach,

-        budowa oświetlenia MOP i SPO,

 

10.  Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej (zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB):

-        cieki naturalne oraz urządzenia wodne,

-        linie energetyczne WN, SN i NN,

-        kanalizacja deszczowa,

-        linie teletechniczne,

-        sieć wodociągowa,

-        rurociągi naftowe wraz z budową stacji zasuw SZ325.

11.  Zasilanie obiektów autostradowych ( zadanie I - odcinek IV ; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-        urządzeń węzłów (oświetlenia, zaplecza SPO, oczyszczalni ścieków sanitarnych, urządzeń stacji pogody, kamer telewizji przemysłowej oraz elektronicznych tablic tekstowych o zmiennej treści),

-        przepompowni ścieków deszczowych,

-        urządzeń MOP-ach „Lubień Płn." i „Lubień Płd." oraz „Strzelce Płn." i „Strzelce Płd." (oświetlenia autostrady oraz terenów MOP, przewidywanych stacji paliw wraz ze stacjami obsługi pojazdów, przewidywanych restauracji/hoteli, oczyszczalni ścieków sanitarnych),

-        projektowanej stacji zasuw nr SZ325 rurociągów naftowych.

 

12.  Elementy infrastruktury stacji poboru opłat (SPO) na węzłach „Kowal", „Sójki",

-        budynki zaplecza SPO wraz z instalacjami,

-        zadaszenie stacji poboru opłat,

-        kioski poboru opłat wraz z instalacjami,

-        komory przepustowe dla sieci SPO,

-        wyspy wydzielające miejsca poboru opłat.

 


Parametry techniczne dróg.

AUTOSTRADA A-1

klasa techniczna -                                                                  A

prędkość projektowa -                                                          Vp = 120 km/h

prędkość miarodajna -                                                         Vm = 130 km/h

 liczba pasów ruchu -                                                            2/2

liczba pasów ruchu docelowa -                                          2/3

szerokość pasa ruchu -                                                        3,75 m

szerokość pasa awaryjnego -                                             3,00 m

szerokość podwójnego pasa włączania -                        7,00 m

szerokość podwójnego pasa wyłączania -                       7,00 m

szerokość pobocza -                                                             1,25 m

skrajnia pionowa -                                                                 4,70 m

klasa obciążenia obiektów w ciągu autostrady -             A+Stanag 150

dopuszczalne obciążenie nawierzchni -                           115 kN/oś

pas dzielący szerokości -                                                     11,00 m - 11,50 m

opaski wewnętrzne szerokości -                                         0,50 m

pochylenie poprzeczne jezdni -                                            2,5 %;

szerokość pasa awaryjnego -                                              3,00 m

skrajnia pionowa  -                                                                4,70 m

 

Parametry techniczne węzłów drogowych objętych zamówieniem:

Parametry węzła Kowal:

Typ węzła: WA podwójna „trąbka"

Parametry łącznic:

 

Łącznica ŁK-1 wyjazdowa typu P1/P2 połączenie węzła przy drodze krajowej z węzłem przy autostradzie A-1 wraz z placem poboru opłat:

długość -                                                                               1,0 km

prędkość projektowa -                                                        30/40/50 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                 6,0-8,50 m

szerokość opaski wew/zew -                                             0,5 m/1,0 m

szerokość chodnika na odcinku SPO -                            2,00 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                     min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                   KR6

 

Łącznica ŁK-2 wyjazdowa typu P1 pośrednia:

długość -                                                                               0,2 km

prędkość projektowa -                                                        40 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                6,0 m 

szerokość opaski wew/zew -                                             0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                    min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                  KR6

 

Łącznica ŁK-3 wyjazdowa typu P1 bezpośrednia:

długość -                                                                               0,3 km

prędkość projektowa -                                                       40/50 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                               6,0 m 

szerokość opaski wew/zew -                                            0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                   min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                 KR6

 

Łącznica ŁK-4 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia:

długość -                                                                               0,4 km

prędkość projektowa -                                                        50 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                6,0 / 8,5 m 

szerokość opaski wew/zew -                                             0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                    min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                  KR6

 

Łącznica ŁK-5 wyjazdowa typu P1/P2 pośrednia:

długość -                                                                                0,3 km

prędkość projektowa -                                                        40 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                 6,0 / 8,5 m 

szerokość opaski wew/zew -                                             0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                    min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                  KR6

 

Łącznica ŁK-6 wyjazdowa typu PI pośrednia:

długość -                                                                               0,2 km

prędkość projektowa -                                                       30 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                6,0 m 

szerokość opaski wew/zew -                                            0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                   min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                 KR6

 

Łącznica ŁK-7 wyjazdowa typu PI bezpośrednia:

długość -                                                                               0,3 km

prędkość projektowa -                                                       30/50 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                                6,0 m 

szerokość opaski wew/zew -                                            0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                   min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                KR6

 

Łącznica ŁK-8 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia:

długość -                                                                               0,3 km

prędkość projektowa -                                                       40 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                               6,0 / 8,5 m 

szerokość opaski wew/zew -                                           0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                  min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                KR6

 

Łącznica ŁK-9 wyjazdowa typu P1/P2 bezpośrednia:

długość -                                                                              0,3 km

prędkość projektowa -                                                      40 km/h

szerokość jezdni wraz z opaskami -                               6,0 / 8,5 m 

szerokość opaski wew/zew -                                           0,5 m / 1,0 m

szerokość poboczy ulepszonych -                                  min. 1,50 m

kategoria ruchu -                                                                KR6

 

Parametry węzła Sójki:

Typ węzła: WA „trąbka" z rondem

Parametry łącznic:

 

Łącznica nr 1 wjazdowa typu P1 pośrednia relacji DK 60-Łódź jednopasowa jednokierunkowa typ P-1:

długość -                                                                               0,3 km

prędkość projektowa -                                                       40 km/h

 

Łącznica nr 2 wyjazdowa typu P1 bezpośrednia relacji Gdańsk-DK 60 jednopasowa jednokierunkowa typ P-1:

długość -                                                                               0,4 km

prędkość projektowa -                                                       40 km/h

 

Łącznice nr 3, 4, 5 Łódź-DK 60, DK 60-Gdańsk tworzące razem dwupasową dwukierunkową łącznicę typu P-4:

długość -                                                                               0,85 km

prędkość projektowa -                                                        40 km/h

 

Dojazd do SPO długość ok.0,5 km

Ogólna długość łącznic na węźle 2,1 km.