Odcinek C (Sójki - Kotliska)


ODCINEK II

Budowa Autostrady A-1 Toruń-Stryków, na odcinku województwa Kujawsko-Pomorskiego/Łódzkiego.
Odcinek 2 Sekcja 1 od km 245+800 do km 261+000,
węzeł Sójki -węzeł Kotliska


Wykonawca

Konsorcjum firm:

POLDIM S.A. – Lider
ul. Kochanowskiego 37 A ,33-100 Tarnów

 Bögl a Krýsl k.s. – Partner
152 00 Praha 5, Renoirova 1051/2a, ČR

Bogl&Krysl Polska Sp. z o.o. – Partner
ul. Dojazdowa 17, 43-400 Cieszyn

 

AKTUALNIE:

 Bögl a Krýsl k.s.
152 00 Praha 5, Renoirova 1051/2a, ČR

Bogl&Krysl Polska Sp. z o.o.
ul. Dojazdowa 17, 43-400 Cieszyn

 


 

  Wykonawca odcinka Sójki – Kotliska

Wydarzenie

Data

Podpisanie umowy
nr 3/06/R/2010 z Wykonawcą

18.06.2010r.

Termin zakończenia robót

30.04.2012r.

 Podpisanie aneksu
do umowy 3/06/R/2010
 27.04.2012r.
 Termin zakończenia robót
zgodny z aneksem
 14.06.2012r.

 

Termin zakończenia robót

22.10.2012r.

 

Oddanie do użytkowania

13.11.2012r.

 

 


ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ODCINKA 2:

A-1 na odcinku od km 245+800 do km 261+000 od węzła „Sójki" bez węzła do węzła „Kotliska" wraz z węzłem „Kotliska" . Zadanie II sekcja 1 odcinek 2.

 

Zakres przedmiotowej inwestycji:

Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze:

-        wycinka zieleni kolidującej z budową autostrady,

-        rozbiórki elementów dróg i ulic,

-        rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu,

-        rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń,

-        budynków mieszkalnych i gospodarczych kolidujących z inwestycją.

1.      Roboty drogowe:

-        budowa autostrady w nowym śladzie zgodnie z parametrami klasy A na całej długości wskazanego przebiegu tj. 15,3 km,

-        budowa węzła „Kotliska" wraz ze stacją poboru opłat (SPO),

-        budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) wraz z niezbędną infrastrukturą: „Krzyżanów Zach" (MOP II), „Krzyżanów Wsch." (MOP III)

-        przebudowy dróg:

§  przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2139E Raciborów-Muchnów na długości ok. 0,64 km (WD-203),

§  przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2123E Kutno-Żychlin na długości ok.0,52 km (WD-206),

§  przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2124E Oporów-DK 2 na długości ok.0,97 km (WA-208),

§  - przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2157E Kaszewy Kościelne- Szewce Owsiane na długości ok.0,76 km (WD-213),

§  - przebudowa drogi powiatowej kiasy Z nr 2161E Łąkoszyn-Szewce Owsiane na długości ok.0,58 km (WD-215),

§  przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2160E Bielany-Łęki Kościelne na długości ok.0,49 km (WD-218),

§  przebudowa dróg gminnych i lokalnych o łącznej długości ok. 2,72 km (WD-204 km 0,46; WD-205 km 0,6; WD-207 km 0,44; WD-212 km 0,67; WD-214 km 0,61)

-        budowa nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych,

-        budowa i przebudowa chodników, zjazdów, zatok, parkingów itp.,

-        budowa dróg wewnętrznych w pasie drogowym autostrady,

-        budowa systemu odwodnienia powierzchniowego.

 

2.      Obiekty inżynierskie:

-        budowa 3 obiektów na węźle „Kotliska" (WD-210) w tym 2 wiaduktów w ciągu drogi krajowej nr 2 (WD-211A, WD-211),

-        budowa 1 obiektu mostowego w ciągu autostrady wraz z przejściem ekologicznym (MA-217),

-        budowa 5 wiaduktów drogowych w ciągu dróg powiatowych (WD-203, WD-206, , WD-213, WD-215, WD-128),

-        budowa wiaduktu autostradowego WA-208 nad drogą powiatową 2124E,

-        budowa 5 wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg gminnych i lokalnych (WD- 204, WD-205, WD-207, WD-212, WD-214),

-        budowa przepustów autostradowo-drogowych,

-        budowa 17 przejść i przepustów ekologicznych (P-l, P-17)

-        budowa kładki pieszej łączącej MOP „Krzyżanów Wsch." i „Krzyżanów Zach. (obiekt KP-214A),

-        budowa wiaduktu autostradowego WA-209 nad linią kolejową Poznań-Warszawa.

 

3.      Kanalizacja deszczowa wraz z przepompowniami i urządzeniami oczyszczającymi:

-        budowa sieci kanalizacji deszczowej,

-        budowa osadników i separatorów,

-        budowa przepompowni.

 

4.      Kanalizacja sanitarna:

-        budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z SPO wraz z kontenerową oczyszczalnią ścieków,

-        budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z MOP.

 

5.      Sieć wodociągowa i zaopatrzenie wodne w zakresie ochrony przeciwpożarowej:

-        budowa sieci wodociągowej na SPO wraz z zabudową hydrantów ppoż. i zbiornika p.poż.,

-        budowa sieci wodociągowej na MOP wraz z zabudowa hydrantów ppoż. i zbiorników p.poż.

 

6.      Urządzenia ochrony środowiska:

-        urządzenia oczyszczające (osadniki, separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników,

-        budowa ekranów akustycznych,

-        system rowów szczelnych na wybranych odcinkach,

-        budowę przepustów ekologicznych i przejść dla zwierząt wymienionych w obiektach inżynierskich.

 

7.      Zieleń:

-        nasadzenia.

 

8.      Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:

-        bariery ochronne,

-        platformy z kolumnami alarmowymi,

-        elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych,

-        ogrodzenie drogi,

-        zjazdy awaryjne,

-        przejazdy awaryjne.

 

9.      Oświetlenie:

-        budowa oświetlenia na węzłach,

-        budowa oświetlenia MOP i SPO.

 

10.  Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:

-        cieki naturalne oraz urządzenia wodne,

-        linie energetyczne WN, SN i NN,

-        kanalizacja deszczowa,

-        linie teletechniczne,

-        sieć wodociągowa,

-        rurociągi naftowe wraz z budową stacji zasuw SZ325.

 

11.  Zasilanie obiektów autostradowych:

-        urządzeń węzłów (oświetlenia, zaplecza SPO, oczyszczalni ścieków sanitarnych, urządzeń stacji pogody, kamer telewizji przemysłowej oraz elektronicznych tablic tekstowych o zmiennej treści),

-        przepompowni ścieków deszczowych,

-        urządzeń MOP „Krzyżanów Wsch,", „Krzyżanów Zach." (oświetlenia autostrady oraz terenów MOP, przewidywanych stacji paliw wraz ze stacjami obsługi pojazdów, przewidywanych restauracji/hoteli, oczyszczalni ścieków sanitarnych),

-        projektowanej stacji zasuw nr SZ325 rurociągów naftowych.

 

12.  Elementy infrastruktury stacji poboru opłat (SPO) na węźle „Kotliska":

-        budynki zaplecza SPO wraz z instalacjami,

-        zadaszenie stacji poboru opłat,

-        kioski poboru opłat wraz z instalacjami,

-        komory przepustowe dla sieci SPO,

-        wyspy wydzielające miejsca poboru opłat.


Parametry techniczne dróg.

AUTOSTRADA A-1

klasa techniczna -                                                                  A

prędkość projektowa -                                                          Vp = 120 km/h

prędkość miarodajna -                                                         Vm = 130 km/h

 liczba pasów ruchu -                                                            2/2

liczba pasów ruchu docelowa -                                          2/3

szerokość pasa ruchu -                                                       3,75 m

szerokość pasa awaryjnego -                                             3,00 m

szerokość podwójnego pasa włączania -                        7,00 m

szerokość podwójnego pasa wyłączania -                      7,00 m

szerokość pobocza -                                                            1,25 m

skrajnia pionowa -                                                                4,70 m

klasa obciążenia obiektów w ciągu autostrady -            A+Stanag 150

dopuszczalne obciążenie nawierzchni -                          115 kN/oś

pas dzielący szerokości -                                                   11,00 m - 11,50 m

opaski wewnętrzne szerokości -                                       0,50 m

pochylenie poprzeczne jezdni -                                          2,5 %;

szerokość pasa awaryjnego -                                            3,00 m

skrajnia pionowa  -                                                              4,70 m

 

Parametry węzła Kotliska:

Typ węzła: WA podwójna „trąbka"

Parametry łącznic:

 

Łącznica „Al" kierunek DK-2-Gdańsk (przedłużenie łącznicy BC):

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         134 m.

 

Łącznica „A2" kierunek A-1 - Warszawa (przedłużenie łącznicy BC):

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         129 m.

 

Łącznica „BI" A-l Gdańsk - DK-2:

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                 40 km/h,

długość -                                                                                         240 m.

 

Łącznica „B2" kierunek Warszawa - A-1

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         194 m.

 

Łącznica „Cl" A-1 Gdańsk - DK-2

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         125 m.

 

Łącznica „C2" kierunek Warszawa - A-1

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         155 m.

 

Łącznica „D1" A-l Gdańsk-DK-2

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                  40 km/h,

długość -                                                                                         103 m.

 

Łącznica „D2" kierunek Warszawa - A-1

typ łącznicy -                                                                                    P1,

prędkość projektowa -                                                                 40 km/h,

długość -                                                                                         94 m.

 

Łącznica „BC" połączenie węzła przy drodze krajowej z węzłem przy autostradzie A-l wraz z placem poboru opłat

typ łącznicy -                                                                                    P4,

prędkość projektowa -                                                                 40 km/h,

długość -                                                                                         1193 m.

 

Ogólna długość łącznic na węźle 2367 m.