LIDER:
PARTNER:
ODCINEK II
Budowa Autostrady A-1 Toruń-Stryków, na odcinku województwa Kujawsko-Pomorskiego/Łódzkiego.
Odcinek 2 Sekcja 1 od km 245+800 do km 261+000,
węzeł Sójki -węzeł Kotliska
Wykonawca
Konsorcjum firm:
POLDIM S.A. – Lider
ul. Kochanowskiego 37 A ,33-100 Tarnów
Bögl a Krýsl k.s. – Partner
152 00 Praha 5, Renoirova 1051/2a, ČR
Bogl&Krysl Polska Sp. z o.o. – Partner
ul. Dojazdowa 17, 43-400 Cieszyn
AKTUALNIE:
Bögl a Krýsl k.s.
152 00 Praha 5, Renoirova 1051/2a, ČR
Bogl&Krysl Polska Sp. z o.o.
ul. Dojazdowa 17, 43-400 Cieszyn
Wykonawca odcinka Sójki – Kotliska
Wydarzenie |
Data |
Podpisanie umowy |
18.06.2010r. |
Termin zakończenia robót |
30.04.2012r. |
Podpisanie aneksu do umowy 3/06/R/2010 |
27.04.2012r. |
Termin zakończenia robót zgodny z aneksem |
14.06.2012r. |
Termin zakończenia robót |
22.10.2012r. |
Oddanie do użytkowania |
13.11.2012r. |
ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ODCINKA 2:
A-1 na odcinku od km 245+800 do km 261+000 od węzła „Sójki" bez węzła do węzła „Kotliska" wraz z węzłem „Kotliska" . Zadanie II sekcja 1 odcinek 2.
Zakres przedmiotowej inwestycji: Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze: - wycinka zieleni kolidującej z budową autostrady, - rozbiórki elementów dróg i ulic, - rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu, - rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń, - budynków mieszkalnych i gospodarczych kolidujących z inwestycją. 1. Roboty drogowe: - budowa autostrady w nowym śladzie zgodnie z parametrami klasy A na całej długości wskazanego przebiegu tj. 15,3 km, - budowa węzła „Kotliska" wraz ze stacją poboru opłat (SPO), - budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) wraz z niezbędną infrastrukturą: „Krzyżanów Zach" (MOP II), „Krzyżanów Wsch." (MOP III) - przebudowy dróg: § przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2139E Raciborów-Muchnów na długości ok. 0,64 km (WD-203), § przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2123E Kutno-Żychlin na długości ok.0,52 km (WD-206), § przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2124E Oporów-DK 2 na długości ok.0,97 km (WA-208), § - przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2157E Kaszewy Kościelne- Szewce Owsiane na długości ok.0,76 km (WD-213), § - przebudowa drogi powiatowej kiasy Z nr 2161E Łąkoszyn-Szewce Owsiane na długości ok.0,58 km (WD-215), § przebudowa drogi powiatowej klasy Z nr 2160E Bielany-Łęki Kościelne na długości ok.0,49 km (WD-218), § przebudowa dróg gminnych i lokalnych o łącznej długości ok. 2,72 km (WD-204 km 0,46; WD-205 km 0,6; WD-207 km 0,44; WD-212 km 0,67; WD-214 km 0,61) - budowa nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych, - budowa i przebudowa chodników, zjazdów, zatok, parkingów itp., - budowa dróg wewnętrznych w pasie drogowym autostrady, - budowa systemu odwodnienia powierzchniowego.
2. Obiekty inżynierskie: - budowa 3 obiektów na węźle „Kotliska" (WD-210) w tym 2 wiaduktów w ciągu drogi krajowej nr 2 (WD-211A, WD-211), - budowa 1 obiektu mostowego w ciągu autostrady wraz z przejściem ekologicznym (MA-217), - budowa 5 wiaduktów drogowych w ciągu dróg powiatowych (WD-203, WD-206, , WD-213, WD-215, WD-128), - budowa wiaduktu autostradowego WA-208 nad drogą powiatową 2124E, - budowa 5 wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg gminnych i lokalnych (WD- 204, WD-205, WD-207, WD-212, WD-214), - budowa przepustów autostradowo-drogowych, - budowa 17 przejść i przepustów ekologicznych (P-l, P-17) - budowa kładki pieszej łączącej MOP „Krzyżanów Wsch." i „Krzyżanów Zach. (obiekt KP-214A), - budowa wiaduktu autostradowego WA-209 nad linią kolejową Poznań-Warszawa.
3. Kanalizacja deszczowa wraz z przepompowniami i urządzeniami oczyszczającymi: - budowa sieci kanalizacji deszczowej, - budowa osadników i separatorów, - budowa przepompowni.
4. Kanalizacja sanitarna: - budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z SPO wraz z kontenerową oczyszczalnią ścieków, - budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z MOP.
5. Sieć wodociągowa i zaopatrzenie wodne w zakresie ochrony przeciwpożarowej: - budowa sieci wodociągowej na SPO wraz z zabudową hydrantów ppoż. i zbiornika p.poż., - budowa sieci wodociągowej na MOP wraz z zabudowa hydrantów ppoż. i zbiorników p.poż.
6. Urządzenia ochrony środowiska: - urządzenia oczyszczające (osadniki, separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników, - budowa ekranów akustycznych, - system rowów szczelnych na wybranych odcinkach, - budowę przepustów ekologicznych i przejść dla zwierząt wymienionych w obiektach inżynierskich.
7. Zieleń: - nasadzenia.
8. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu: - bariery ochronne, - platformy z kolumnami alarmowymi, - elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych, - ogrodzenie drogi, - zjazdy awaryjne, - przejazdy awaryjne.
9. Oświetlenie: - budowa oświetlenia na węzłach, - budowa oświetlenia MOP i SPO.
10. Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej: - cieki naturalne oraz urządzenia wodne, - linie energetyczne WN, SN i NN, - kanalizacja deszczowa, - linie teletechniczne, - sieć wodociągowa, - rurociągi naftowe wraz z budową stacji zasuw SZ325.
11. Zasilanie obiektów autostradowych: - urządzeń węzłów (oświetlenia, zaplecza SPO, oczyszczalni ścieków sanitarnych, urządzeń stacji pogody, kamer telewizji przemysłowej oraz elektronicznych tablic tekstowych o zmiennej treści), - przepompowni ścieków deszczowych, - urządzeń MOP „Krzyżanów Wsch,", „Krzyżanów Zach." (oświetlenia autostrady oraz terenów MOP, przewidywanych stacji paliw wraz ze stacjami obsługi pojazdów, przewidywanych restauracji/hoteli, oczyszczalni ścieków sanitarnych), - projektowanej stacji zasuw nr SZ325 rurociągów naftowych.
12. Elementy infrastruktury stacji poboru opłat (SPO) na węźle „Kotliska": - budynki zaplecza SPO wraz z instalacjami, - zadaszenie stacji poboru opłat, - kioski poboru opłat wraz z instalacjami, - komory przepustowe dla sieci SPO, - wyspy wydzielające miejsca poboru opłat. |
Parametry techniczne dróg.
AUTOSTRADA A-1
klasa techniczna - A prędkość projektowa - Vp = 120 km/h prędkość miarodajna - Vm = 130 km/h liczba pasów ruchu - 2/2 liczba pasów ruchu docelowa - 2/3 szerokość pasa ruchu - 3,75 m szerokość pasa awaryjnego - 3,00 m szerokość podwójnego pasa włączania - 7,00 m szerokość podwójnego pasa wyłączania - 7,00 m szerokość pobocza - 1,25 m skrajnia pionowa - 4,70 m klasa obciążenia obiektów w ciągu autostrady - A+Stanag 150 dopuszczalne obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś pas dzielący szerokości - 11,00 m - 11,50 m opaski wewnętrzne szerokości - 0,50 m pochylenie poprzeczne jezdni - 2,5 %; szerokość pasa awaryjnego - 3,00 m skrajnia pionowa - 4,70 m
Parametry węzła Kotliska: Typ węzła: WA podwójna „trąbka" Parametry łącznic:
Łącznica „Al" kierunek DK-2-Gdańsk (przedłużenie łącznicy BC): typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 134 m.
Łącznica „A2" kierunek A-1 - Warszawa (przedłużenie łącznicy BC): typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 129 m.
Łącznica „BI" A-l Gdańsk - DK-2: typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 240 m.
Łącznica „B2" kierunek Warszawa - A-1 typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 194 m.
Łącznica „Cl" A-1 Gdańsk - DK-2 typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 125 m.
Łącznica „C2" kierunek Warszawa - A-1 typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 155 m.
Łącznica „D1" A-l Gdańsk-DK-2 typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 103 m.
Łącznica „D2" kierunek Warszawa - A-1 typ łącznicy - P1, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 94 m.
Łącznica „BC" połączenie węzła przy drodze krajowej z węzłem przy autostradzie A-l wraz z placem poboru opłat typ łącznicy - P4, prędkość projektowa - 40 km/h, długość - 1193 m.
Ogólna długość łącznic na węźle 2367 m. |