Odcinek A (Piątek - Stryków)


ODCINEK IV

Budowa Autostrady A-1 Toruń-Stryków, na odcinku węzeł

Piątek (z węzłem) - węzeł Stryków

(bez węzła); odcinek 2 (sekcja 3) od km 270+000 do km

273+400 oraz Odcinek 3 od km 273+400 do km 291+000

 


Wykonawca

Konsorcjum firm:

Johann Bunte Bauunternehmung GmbH&Co.KG – Lider
Hauptkanal links 88, 26871 Papenburg, Niemcy

 Bunte Polska Sp. z o.o. –Partner
ul. Raduńska 6, 01-681 Warszawa

Przedsiębiorstwo Robót Mostowych “Mosty-Łódź” S.A. – Partner
ul. Bratysławska 52, 94-112 Łódź

Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ERBEDIM Sp. z o.o. - Partner
ul. Żelazna 3, 97-300 Piotrków Trybunalski

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. - Partner
ul. Okólna 10, 42-431 Zawiercie


 Wykonawca odcinka Piątek – Stryków

Wydarzenie

Data

Podpisanie umowy
nr 5/06/R/2010 z Wykonawcą

18.06.2010r.

Termin zakończenia robót

30.04.2012r.

 

Termin zakończenia robót

04.07.2012r.

 

Oddanie do użytkowania

13.11.2012r.

 


ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ODCINKA 4:

Autostrada A-1 na odcinku Piątek -Stryków od km 270+000 do km 291+000 wraz z węzłem Piątek i bez węzła Stryków.

Odcinek 2 sekcja 3 oraz odcinek 3 są zlokalizowane w całości w województwie łódzkim w powiatach: łęczyckim (gmina Piątek), łowickim (gmina Bielawy) i zgierskim (gminy Głowno i Stryków).

 

1.      Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje:

1.1.   Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze (wspólne dla odcinka 2 sekcja 3 oraz
odcinka 3):

-     wycinka zieleni kolidującej z budową autostrady,

-     rozbiórki elementów dróg i ulic,

-     rozbiórki elementów sieci uzbrojenia terenu,

-     rozbiórki elementów małej architektury i ogrodzeń,

-     budynków mieszkalnych i gospodarczych kolidujących z inwestycją

1.2.   Roboty drogowe:

a)        wspólne dla odcinka 2 sekcji 3 i odcinka 3:

-        budowa autostrady w nowym śladzie zgodnie z parametrami dla dróg klasy A na całej długości wskazanego przebiegu tj. ok. 21,0 km

-        budowa nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych

-        budowa i przebudowa chodników, zjazdów, zatok, parkingów itp.

-        budowa systemu dróg wewnętrznych autostrady

-        budowa systemu odwodnienia powierzchniowego.

b)        Odcinek 2 sekcja 3:

-          budowa 1 węzła drogowego „Piątek" wraz ze stacją poboru opłat (SPO)

-          przebudowa drogi wojewódzkiej nr 703 Łęczyca-Łowicz (WD- 230)

-          przebudowa drogi gminnej nr 104216E Orenice-Kol. Orenice (WD-229)

-          budowa łącznic wg wykazu na końcu opisu o budowa dróg dojazdowych, wewnętrznych i placu SPO „Piątek" o budowa jezdni i placów manewrowych, parkingów OUA „Piątek"

c)        Odcinek 3:

-          budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) „Głowno Wschodnie"(MOP I) „Głowno Zachodnie" (MOP I),

-          budowa placów postojowych i dróg manewrowych na MOP I„Głowno Wschodnie", „Głowno Zachodnie",

-           przebudowa drogi powiatowej nr 5115 E Piątek-Porów na odc.ok.0,9 km (WD-234),

-          przebudowa drogi powiatowej nr 5111 E Mąkolice-Koźle na odc. ok.0,7 km (WD-238),

-          przebudowa drogi powiatowej nr 5110 E Pludwiny-Koźle na odc.ok.0,6 km (WD-239)

-          przebudowa drogi powiatowej nr 5110E Bratoszewice-Koźle na odc. ok.0,2 km (WA-240),

-          przebudowa drogi gminnej nr 104216 E Oszkowice-Bielice na odc. ok.0,6 km (WD-232),

-          przebudowa drogi gminnej nr 104235 E Witów-Stare Piaski na odc. ok.0,6 km (WD-233),

-          przebudowa drogi gminnej nr 120091 E Witów-Mąkolice na odc. ok. 0,6 km (WD-235),

-          przebudowa drogi gminnej Mąkolice-Feliksów na odc. ok. 0,6 km (WD-236) o przebudowa drogi gminnej nr 120092 E Mąkolice-Feliksów na ode. ok. 0,7 km (WD-237).

 

1.3.   Obiekty inżynierskie (razem dla odcinka 2 sekcja 3 i odcinka 3):

a)         budowa 2 wiaduktów autostradowych:

-        WA-240 (nad droga powiatowa 5112E),

-        WA 241 (nad linią kolejową nr 15 Zgierz-Łowicz)

b)        budowa 1 mostu autostradowego MA-234A (rz. Malina).

c)         budowa 10 wiaduktów drogowych:

-        1 w ciągu łącznicy węzła „Piątek" WD-231,

-        1 w ciągu drogi wojewódzkiej WD-230,

-        3 w ciągu dróg powiatowych: WD-234, WD-238, WD-239,

-        6 w ciągu dróg gminnych: WD-229, WD-232,WD-233, WD-235, WD-236, WD-237.

d)        budowa przejść dla zwierząt: PZ-239a (dla zwierząt średnich); PZ-239b (dla zwierząt dużych; przejście zespolone z ciekiem),

e)         budowa 27 przepustów pod autostradą,

f)          budowa przepustów z rur stalowych

1.4.   Kanalizacja deszczowa wraz z przepompowniami i urządzeniami oczyszczającymi

-          budowa sieci kanalizacji deszczowej,

-          budowa osadników i separatorów,

-          budowa przepompowni.

1.5.   Kanalizacja sanitarna:

-          budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z SPO wraz z kontenerową oczyszczalnią ścieków,

-          budowa sieci kanalizacji sanitarnej odprowadzającej ścieki z MOP

1.6.   Sieć wodociągowa i zaopatrzenie wodne w zakresie ochrony przeciwpożarowej:

-          budowa sieci wodociągowej na SPO wraz z zabudową hydrantów ppoż. i zbiornika ppoż.,

-          budowa sieci wodociągowej na MOP wraz z zabudowa hydrantów ppoż. i zbiorników ppoż.,

-          wodociąg zasilający OUA „Piątek".

1.7.   Urządzenia ochrony środowiska oraz zieleń:

-          urządzenia oczyszczające (osadniki, separatory) przed wprowadzeniem ścieków deszczowych oraz roztopowych do odbiorników,

-          system rowów szczelnych na wybranych odcinkach,

-          budowę przepustów ekologicznych i przejść dla zwierząt wymienionych w obiektach inżynierskich,

-          -nasadzenia i gospodarka istniejącą zielenią,

-          budowa ekranów akustycznych.

1.8.   Urządzenia bezpieczeństwa ruchu:

-          budowa systemu łączności autostradowej w tym platform z kolumnami alarmowymi

-          bariery ochronne,

-          elementy oznakowania poziomego i pionowego w tym fundamentowanych konstrukcji bramowych i kratownicowych,

-          ogrodzenie drogi,

-          zjazdy awaryjne,

-          przejazdy awaryjne.

1.9.   Oświetlenie ( zadanie I -odcinek IV; zadanie II - odcinek 1A , odcinek IB ):

-          budowa oświetlenia na węzłach,

-          budowa oświetlenia MOP, SPO, OUA.

1.10. Przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej:

-          cieki naturalne oraz urządzenia wodne,

-          linie energetyczne, SN i NN,

-          kanalizacja deszczowa,

-          linie teletechniczne,

-          sieć wodociągowa.

1.11. Zasilanie obiektów autostrad owych

-          urządzeń węzłów (oświetlenia, zaplecza SPO, oczyszczalni ścieków sanitarnych, urządzeń stacji pogody, kamer telewizji przemysłowej oraz elektronicznych tablic tekstowych o zmiennej treści),

-          przepompowni ścieków deszczowych,

-          urządzeń MOP-ach „Głowno Wsch" i „Głowno Zach" (oświetlenia autostrady oraz terenów MOP, przewidywanych stacji paliw wraz ze stacjami obsługi pojazdów, przewidywanych restauracji/hoteli, oczyszczalni ścieków sanitarnych).

1.12.   Elementy infrastruktury stacji poboru opłat (SPO) i obwodu utrzymania autostrady (OUA) na węźle „Piątek",

-        budynki zaplecza SPO wraz z instalacjami,

-        budynki OUA wraz z instalacjami w tym budynki administracyjne, socjalne, magazynowo-warszatowe, garaże, skład materiałów sypkich, magazyn, zbiornik na materiały niebezpieczne

-        zadaszenie stacji poboru opłat,

-        kioski poboru opłat wraz z instalacjami,

-        komory przepustowe dla sieci SPO,

-        wyspy wydzielające miejsca poboru opłat.

-        agregat prądotwórczy dla OUA.


Parametry techniczne dróg.

AUTOSTRADA A-1

klasa techniczna -                                                                  A

prędkość projektowa -                                                          Vp = 120 km/h

prędkość miarodajna -                                                         Vm = 130 km/h

 liczba pasów ruchu -                                                            2/2

liczba pasów ruchu docelowa -                                          2/3

szerokość pasa ruchu -                                                       3,75 m

szerokość pasa awaryjnego -                                            3,00 m

szerokość podwójnego pasa włączania -                       7,00 m

szerokość podwójnego pasa wyłączania -                     7,00 m

szerokość pobocza -                                                           1,25 m

skrajnia pionowa -                                                               4,70 m

klasa obciążenia obiektów w ciągu autostrady -           A+Stanag 150

dopuszczalne obciążenie nawierzchni -                         115 kN/oś

pas dzielący szerokości -                                                  11,00 m - 11,50 m

opaski wewnętrzne szerokości -                                      0,50 m

pochylenie poprzeczne jezdni -                                        2,5 %;

szerokość pasa awaryjnego -                                          3,00 m

skrajnia pionowa  -                                                             4,70 m

 

Parametry węzła Piątek:

Typ węzła: WA typ „trąbka"

Parametry łącznic:

 

Łącznica A-l wjazdowa typu P1:

długość -                                                                               ok. 0,14 km

 

Łącznica B-l wyjazdowa typu P1 bezpośrednia:

długość -                                                                               ok. 0,27 km

 

Łącznica C-l wjazdowa typu P1 bezpośrednia:

długość -                                                                               ok. 0,30 km

 

Łącznica D-l wyjazdowa typu P-1 pośrednia:

długość -                                                                               ok. 0,1 km

 

Łącznica „BC" połączenie węzła przy drodze 'krajowej z węzłem przy autostradzie A-l wraz z placem poboru opłat

Długość -                                                                               ok. 0,95 km