w okresie 28 lipca – 3 sierpnia 2014 zrealizowano następujące prace:
1. Prace rozbiórkowe:
. Rozbiórka elementów drogowych:
· Trasa Główna
· Most Grota
· Węzeł Marymoncka
· Węzeł Modlińska
· Węzeł Wisłostrada
· Łącznica zjazdowa w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ - zachód (Gdańsk - Poznań) na węźle Wisłostrada
· Rozbiórka elementów mostowych:
· Estakada łącząca zjazdy w relacji wschód - północ (obiekty 4T i 5T) i zachód - północ z ulicą Modlińską (obiekt 6T)
2. Roboty mostowe:
. Most Grota-Roweckiego:
· Roboty hawerskie
· Układanie izolacji pod kapy betonowe oraz pod jezdnią
· Spawanie wsporników mostowych
· Montaż belek poddylatacyjnych i dylatacji
· Wymiana blach nadłożyskowych
· Montaż krawężników
· Wykonywanie kap chodnikowych
· Montaż balustrad oraz gzymsów polimerobetonowych
· Montaż separatorów i elementów odwodnienia
· Zabezpieczenie antykorozyjne stali istniejącej konstrukcji stalowej mostu
· Wykonano beton podkłądowy pod płytę przejściową na podporze P1
· Prowadzono prace przygotowawcze do sprężenia i wymiany łożysk na nitce południowej mostu
· Półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK:
· Montaż ram
· Powłoki malarskie ram
· Montaż elewacji
· Szlifowanie ram
· Montaż rynien
· Montaż toru jezdnego wózka rewizyjnego
· Roboty zbrojarski i betonowe na zabudowach i barierach
· Roboty wykończeniowe elementów żelbetowych
· Kładka technologiczna:
· Roboty na posadzce komór przyczółków
· Wykonywanie koryt odwadniających
· Roboty naprawcze na płycie kładki
· Naprawa ciosów podłożyskowych
· Północny Wiadukt nad Trasą AK na węźle Broniewskiego:
· Montaż desek gzymsowych
· Zbrojenie zabudów chodnikowych
· Naprawy i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór
· Zasypka skrzydeł zachodnich
· Betonowanie płyty przejściowej zachodniej
· Odbudowywana kładka nad Trasą AK przy Osiedlu Potok:
· Roboty żelbetowe w zakresie podpór
· Montaż konstrukcji stalowej
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad ul. Gwiaździstą i kanałem Łachą Potocką:
· Zbrojenie i betonowanie kapy chodnikowej na skrzydle
· Montaż zbrojenia barier betonowych
· Betonowanie barier betonowych
· Projektowany most nad kanałem Łacha Potocka:
· Roboty izolacyjne
· Montaż desek gzymsowych
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Remontowany wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK:
· Zasypka w rejonie windy północnej
·
· Uzupełnianie oblicówki kamiennej przy schodach północnych
· Remontowana kładka wschodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka:
· Izolacja płyty
· Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)
· Remontowana kładka zachodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka
· Izolacja płyty
· Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)
· Remontowany wiadukt tramwajowy nad Trasą AK na węźle Marymoncka
· Nawierzchnia kap gzymsowych
· Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)
· Remontowany wiadukt wschodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:
· Nawierzchnia kap chodnikowych
· Remontowany wiadukt zachodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:
· Oczyszczanie powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą:
· Betonowanie płyty przejściowej w osi nr 8
· Montaż dylatacji
· Montaż izolacji grubej
· Remontowana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – północ (Poznań - Gdańsk) na węźle Wisłostrada
· Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)
· Łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód - południe (Poznań - Centrum) na węźle Wisłostrada
· Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)
· Odbudowywana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji wschód - północ (Marki - Gdańsk) na węźle Wisłostrada:
· Montaż izolacji grubej
· Betonowanie płyty przejściowej w osi nr 1
· Montaż dylatacji
· Montaż izolacji grubej
· Odbudowywana łącznica zjazdowa w relacji wschód - południe (Marki - Centrum) na węźle Wisłostrada
· Zabezpieczenie antykorozyjne betonu
· Roboty w obrębie skarp i stożków
· Północna części wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód - południe (Marki - Centrum, tj. 52T) na węźle Wisłostrada:
· Montaż izolacji grubej
· Betonowanie kap chodnikowych
· Zbrojenie kap na murach oporowych
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe - zachód (Centrum - Poznań) na węźle Wisłostrada:
· Betonowanie płyty nadbetonu w osiach 18 -27
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ - zachód (Gdańsk - Poznań) na węźle Wisłostrada:
· Roboty przygotowawcze do wykonania nadbetonu.
3. Roboty drogowe:
· T.G.J.L odc. 0+360 - 0+600 - roboty brukarskie,
· Węzeł Powązkowska łącznica L02L - roboty drenażowe, rozbiórki, przygotowawcze i brukarskie - krawędź południowa - kontynuacja,
· Węzeł Powązkowska łącznica L03P odc. 0+000 - 0+300 - roboty drenażowe, rozbiórki, przygotowawcze i brukarskie - krawędź południowa - kontynuacja,
· Węzeł Broniewskiego łącznica L01P - zatoka przystankowa,
· Droga ZR2L - roboty brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,
· Zjazd ul. Ogólna - roboty brukarskie i nawierzchniowe,
· Ul. Gąbińska - roboty ziemne i brukarskie,
· Zatoki autobusowe - T.G.J.L. w rejonie ul. Marymonckiej i Mickiewicza,
· Węzeł Marymoncka łącznica L03L - roboty rozbiórkowe, przygotowawcze i brukarskie,
· Ul. Włościańska - strona północna - poszerzenia, elementy brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,
· Ścieżka C3b - dojście do schodów rob ziem i bruk.
· T.G.J.L - odc. 2+500 - 3+000 - roboty ziemne, poszerzenie.
· L02P i L03L w Węźle Powązkowska - roboty przygotowawcze i brukarskie,
· T.G.J.L - odc. 2+500 - 3+000 - roboty ziemne, poszerzenie - kontynuacja,
· ZR2L - brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,
· T.G.J.L odc. 0+360 - 0+600 - roboty brukarskie,
· Ul. Waldorffa - warstwa ścieralna.
· Ul. Ogólna - roboty nawierzchniowe.
· Ul. Gąbińska - roboty ziemne i brukarskie,
· Zatoki autobusowe - L02P i L03L w węźle Powązkowska - roboty brukarskie i nawierzchniowe.
· L03L - Węzeł Marymoncka - roboty przygotowawcze i brukarskie odcinek 3+000 - 4+475
Roboty Ziemne:
· W. Wisłostrada L05L- wykonanie warstwy technologicznej z kruszywa łamanego
· W. Wisłostrada TG, ZR4al - wykonanie warstwy stabilizacji
· W. Wisłostrada ul. Wybrzeże Gdyńskie - zatoka autobusowa – wykonanie warstwy mrozoochronnej i stabilizacji
· W. Modlińska C18 - wykonanie nasypu
· W. Wisłostrada C16 - wykonanie warstwy niezwiązanej z kruszywa łamanego
Roboty Brukarskie:
· W. Wisłostrada L06L - wykonanie opaski (obrzeża + płytki)
· W. Wisłostrada L06L zatoka autobusowa - ustawienie krawężnika
· W. Wisłostrada C16 - wykonanie obrzeża
Roboty Bitumiczne
· W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L, L07L - skropienie warstwy niezwiązanej emulsją
· W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L , L07L - wykonanie podbudowy bitumicznej AC WMS 16P/W
· W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L, L07L - skropienie warstwy podbudowy AC WMS 16/P
· W. Modlińska L06L , L07L - wykonanie warstwy wiążącej AC WMS 16P/W
4. Roboty branżowe:
· Demontaż i montaż fundamentów pod maszty oświetleniowe na węzłach Wisłostrada i Modlińska
· Montaż wysięgników i opraw pas rozdziału przy ul. Mickiewicza i ul. Słowackiego
· Budowa oświetlenia na węźle Broniewskiego i Powązkowska
· Demontaż i montaż fundamentów pod maszty oświetleniowe na węźle Marymoncka
· Montaż oświetlenia w PT1
· Kolizja RWE na węźle Modlińska, przełączenia stacji Trafo
· Budowa oświetlenia - przy ul. Słowackiego i ul. Broniewskiego
· Przebudowa magistrali sieci ciepłowniczej - KOLEKTORSKA
· Przebudowa sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Włościanskiej
· Przebudowa i budowa kanalizacji deszczowej oraz zbiorników retencyjnych
· Budowa centralnego systemu zarządzania ruchem.
5. Przeprowadzone zamknięcia:
· W dniu 4 lipca zamknięto północno-zachodnią jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą na odcinku od węzła Marymoncka do ul. Gąbińskiej. Utrzymane zostały: dojazd do ul. Broniewskiego po jezdni głównej Trasy AK, wjazd na ul. Słowackiego poprzez przewiązkę. Utrudnienia potrwają do 31 sierpnia
· W dniu 15 lipca (o godz. 22) przywrócono ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej od ul. Broniewskiego w kierunku wschodnim (dojazd do stacji paliw BP). Zamknięcie ul. Żelazowskiej zostanie utrzymane do dnia 3 sierpnia. Od dnia 18 lipca wyłączono z ruchu północną połowę ul. Włościańskiej na odcinku od pętli autobusowej do końca zakresu robót (ok. 50 m. za ul. Żelazowską) przy jednoczesnym utrzymaniu dojazdu do Targowiska z ul. Żelazowskiej. Taka organizacja ruchu pozwoli zakończyć przebudowy w rejonie skrzyżowania Włościańska - Żelazowska do 31 sierpnia.
· W dniu 21 lipca 2014 Ul. Jagiellońska: przeprowadzono zajęcie skrajnego lewego pasa jezdni zachodniej w relacji północ-południe (Białołęka-Praga) oraz skrajnego prawego pasa ruchu jezdni wschodniej w relacji południe-północ (Praga-Białołęka) na wysokości fundamentów obiektu 6T. Utrzymane będą wszystkie relacje; Ścianki szczelne 6T. Utrudnienia potrwają do 30 marca 2015
· W dniach 28 lipca przeprowadzono lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony jest dwoma pasami o szerokości 3 m. oraz prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w relacji Białystok-Poznań. Organizacja ruchu pozwala na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T – łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska. Utrudnienia potrwają do 8 sierpnia
· W dniach 29 lipca 2014 wprowadzono tymczasową organizację ruchu dla potrzeb remontu obiektu 5T - estakada łącząca zjazdy w relacji wschód - północ i zachód - północ z ulicą Modlińską. Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje zawężenie o prawy skrajny pas zachodniej jezdni ul. Modlińskiej na wysokości ul. Elektronowej. Utrzymane zostały dwa pasy ruchu w kierunku
północnym (Legionowo) oraz skręt w lewo na Trasę Armii Krajowej. Dodatkowo w późniejszym terminie zawężona będzie do 6 m. ul. Elektronowa. Utrudnienia potrwają do 30 marca 2015
· W dniach 31 lipca - 1 sierpnia wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która przewidywała nocne zamknięcie skrzyżowania ul J. Waldorfa z ul. Powązkowską. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana była na potrzeby ułożenia masy bitumicznej.
6. Planowane zamknięcia i otwarcia:
· W dniach 3 - 31 sierpnia planowanej jest prawostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony będzie jednym pasem. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· W dniach 3 (ok. godz. 22) - 31 sierpnia planowane jest zamknięcie ul. Włościańskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Żelazowską. Ruch od strony ul. Elbląskiej i Broniewskiego prowadzony będzie południową jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą Trasy Armii Krajowej do ul. Żelazowskiej, a
następnie z powrotem ul. Włościańską. Będzie to ruch wyłącznie jednokierunkowy utrzymujący relację zachód-wschód. Zamknięty będzie również skręt w prawo z ul. Braci Załuskich. Utrzymany zostanie dojazd do pętli autobusowej. Powyższa organizacja ruchu pozwoli wykonać prace związane z
układaniem wodociągu oraz roboty drogowe.
W dniach 3 (od godzin nocnych) - 31 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje zamknięcie:
· Południowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej od zachodniej jezdni Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej do zjazdu z trasy głównej Alei Armii Krajowej w celu dojazdu do Ronda Broniewskiego. Dojazd do ulicy Broniewskiego od węzła Powązkowska będzie poprowadzony (w relacji zachód-południe) ul. Powązkowską i ul. Krasińskiego oraz (w relacji zachód-północ) ul. Generała Maczka i ul.Rudnickiego.
· Północnej drogi zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej od zjazdu na północną jezdnię główną Trasy Armii Krajowej. Dojazd do ul. Generała Maczka będzie poprowadzony ul. Broniewskiego i ul. Rudnickiego. Dojazd do ul. Powązkowskiej będzie poprowadzony ulicą Broniewskiego i ul. Krasińskiego.
Ponadto informujemy, że od Ronda Broniewskiego w kierunku zachodnim ruch będzie poprowadzony północną drogo zbiorczo-rozprowadzającą do zjazdu na trasę główną, a następnie północną jezdnią główną Trasy Armii Krajowej do Alei Prymasa Tysiąclecia (w kierunku Woli i Ochoty) oraz Alei Obrońców Grodna (w kierunku Poznania).
Bez mian na jezdni zachodniej węzła Powązkowska pozostają relacje:
· Północ-południe: Bemowo-Centrum
· Południe-północ: Centrum-Bemowo
· Zachód-północ: Poznań-Bemowo
· Północ-zachód: Bemowo-Poznań
· Zachód-południe: Poznań-Centrum
W dniach 4 sierpnia - 31 października planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, w związku z remontem kładki dla pieszych nad Trasą Armii Krajowej w ciągu ul. Żelazowskiej. Ruch pieszych zostanie poprowadzony nowo wybudowanym ciągiem po zachodniej stronie ul. Słowackiego do wiaduktu na węźle Marymoncka.
W dniach 4 (ok. 6 rano) - 9 sierpnia planowane jest prawostronne zawężenie obiektu 47T o 1 m. Dla ruchu pozostaje zjazd o szerokości 5 m.
W dniach 4 (ok. 10:00) - 7 sierpnia planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje prowadzenie ruchu w kierunku Centrum dwoma pasami. Planowane jest lewostronne zawężenie (przy pasie rozdziału) jezdni zachodniej ul. Wybrzeże Gdyńskie (przed węzłem Wisłostrada) o jeden pas w celu prowadzenia robót brukarskich i branżowych.
W dniach 8 - 22 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje prowadzenie ruchu w kierunku Centrum dwoma pasami. Planowane jest prawostronne zawężenie (przy pasie rozdziału) jezdni zachodniej ul. Wybrzeże Gdyńskie (przed węzłem Wisłostrada) o jeden pas w celu prowadzenia robót brukarskich i branżowych.
W dniach 11 - 16 sierpnia planowane jest lewostronne zawężenie obiektu 47T o 1 m. Dla ruchu pozostaje zjazd o szerokości 5 m.
W dniach 12 - 30 sierpnia planowane są obustronne, lewostronne zawężenia jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz w kierunku Białystok-Poznań. Ruch w obu kierunkach będzie prowadzony dwoma pasami. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska
W dniach 31 sierpnia - 20 września planowane jest prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo rozprowadzającej o jeden pas ruchu w kierunku Centrum-Marki. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska