ZAMAWIAJĄCY

 

 

 

 

INŻYNIER

 

 

 

 

WYKONAWCA

 

 

 

 

   

28.07.2014-03.08.2014

 

 

 

w okresie 28 lipca – 3 sierpnia 2014 zrealizowano następujące prace:

 

 

1.       Prace rozbiórkowe:

 

          . Rozbiórka elementów drogowych:

 

·         Trasa Główna

 

·         Most Grota

 

·         Węzeł Marymoncka

 

·         Węzeł Modlińska

 

·         Węzeł Wisłostrada

 

·         Łącznica zjazdowa w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska

 

·         Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ - zachód (Gdańsk - Poznań) na węźle Wisłostrada

 

              · Rozbiórka elementów mostowych:

 

·         Estakada łącząca zjazdy w relacji wschód - północ (obiekty 4T i 5T) i zachód - północ z ulicą Modlińską (obiekt 6T)

 

2.       Roboty mostowe:

 

.         Most Grota-Roweckiego:

 

·         Roboty hawerskie

 

·         Układanie izolacji pod kapy betonowe oraz pod jezdnią

 

·         Spawanie wsporników mostowych

 

·         Montaż belek poddylatacyjnych i dylatacji

 

·         Wymiana blach nadłożyskowych

 

·         Montaż krawężników

 

·         Wykonywanie kap chodnikowych

 

·         Montaż balustrad oraz gzymsów polimerobetonowych

 

·         Montaż separatorów i elementów odwodnienia

 

·         Zabezpieczenie antykorozyjne stali istniejącej konstrukcji stalowej mostu

 

·         Wykonano beton podkłądowy pod płytę przejściową na podporze P1

 

·         Prowadzono prace przygotowawcze do sprężenia i wymiany łożysk na nitce południowej mostu

 

                 · Półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK:

 

·         Montaż ram

 

·         Powłoki malarskie ram

 

·         Montaż elewacji

 

·         Szlifowanie ram

 

·         Montaż rynien

 

·         Montaż toru jezdnego wózka rewizyjnego

 

·         Roboty zbrojarski i betonowe na zabudowach i barierach

 

·         Roboty wykończeniowe elementów żelbetowych

 

                 · Kładka technologiczna:

 

·         Roboty na posadzce komór przyczółków

 

·         Wykonywanie koryt odwadniających

 

·         Roboty naprawcze na płycie kładki

 

·         Naprawa ciosów podłożyskowych

 

                · Północny Wiadukt nad Trasą AK na węźle Broniewskiego:

 

·         Montaż desek gzymsowych

 

·         Zbrojenie zabudów chodnikowych

 

·         Naprawy i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór

 

·         Zasypka skrzydeł zachodnich

 

·         Betonowanie płyty przejściowej zachodniej

 

                   · Odbudowywana kładka nad Trasą AK przy Osiedlu Potok:

 

·         Roboty żelbetowe w zakresie podpór

 

·         Montaż konstrukcji stalowej

 

                 · Północna część wiaduktu Trasy AK nad ul. Gwiaździstą i kanałem Łachą Potocką:

 

·         Zbrojenie i betonowanie kapy chodnikowej na skrzydle

 

·         Montaż zbrojenia barier betonowych

 

·         Betonowanie barier betonowych

 

              · Projektowany most nad kanałem Łacha Potocka:

 

·         Roboty izolacyjne

 

·         Montaż desek gzymsowych

 

·         Zbrojenie kap chodnikowych

 

              · Remontowany wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK:

 

·         Zasypka w rejonie windy północnej

·          

 

·         Uzupełnianie oblicówki kamiennej przy schodach północnych

 

                · Remontowana kładka wschodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka:

 

·         Izolacja płyty

 

·         Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)

 

              ·  Remontowana kładka zachodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka

 

·         Izolacja płyty

 

·         Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)

 

               · Remontowany wiadukt tramwajowy nad Trasą AK na węźle Marymoncka

 

·         Nawierzchnia kap gzymsowych

 

·         Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)

 

              · Remontowany wiadukt wschodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Nawierzchnia kap chodnikowych

 

              ·  Remontowany wiadukt zachodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Oczyszczanie powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór

 

             ·  Północna część wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą:

 

·         Betonowanie płyty przejściowej w osi nr 8

 

·         Montaż dylatacji

 

·         Montaż izolacji grubej

 

            · Remontowana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – północ (Poznań - Gdańsk) na węźle Wisłostrada

 

·         Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)

 

          ·  Łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód - południe (Poznań - Centrum) na węźle Wisłostrada

 

·         Antykorozja i naprawy betonu (spód ustroju+podpory)

 

          · Odbudowywana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji wschód - północ (Marki - Gdańsk) na węźle Wisłostrada:

 

·         Montaż izolacji grubej

 

·         Betonowanie płyty przejściowej w osi nr 1

 

·         Montaż dylatacji

 

·         Montaż izolacji grubej

 

          ·  Odbudowywana łącznica zjazdowa w relacji wschód - południe (Marki - Centrum) na węźle Wisłostrada

 

·         Zabezpieczenie antykorozyjne betonu

 

·         Roboty w obrębie skarp i stożków

 

          ·  Północna części wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód - południe (Marki - Centrum, tj. 52T) na węźle Wisłostrada:

 

·         Montaż izolacji grubej

 

·         Betonowanie kap chodnikowych

 

·         Zbrojenie kap na murach oporowych

 

        · Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe - zachód (Centrum - Poznań) na węźle Wisłostrada:

 

·         Betonowanie płyty nadbetonu w osiach 18 -27

 

·       Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ - zachód (Gdańsk - Poznań) na węźle Wisłostrada:

 

·         Roboty przygotowawcze do wykonania nadbetonu.

 

 

3.       Roboty drogowe:

 

·         T.G.J.L odc. 0+360 - 0+600 - roboty brukarskie,

 

·         Węzeł Powązkowska łącznica L02L - roboty drenażowe, rozbiórki, przygotowawcze i brukarskie - krawędź południowa - kontynuacja,

 

·         Węzeł Powązkowska łącznica L03P odc. 0+000 - 0+300 - roboty drenażowe, rozbiórki, przygotowawcze i brukarskie - krawędź południowa - kontynuacja,

 

·         Węzeł Broniewskiego łącznica L01P - zatoka przystankowa,

 

·         Droga ZR2L - roboty brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,

 

·         Zjazd ul. Ogólna - roboty brukarskie i nawierzchniowe,

 

·         Ul. Gąbińska - roboty ziemne i brukarskie,

 

·         Zatoki autobusowe - T.G.J.L. w rejonie ul. Marymonckiej i Mickiewicza,

 

·         Węzeł Marymoncka łącznica L03L - roboty rozbiórkowe, przygotowawcze i brukarskie,

 

·         Ul. Włościańska - strona północna - poszerzenia, elementy brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,

 

·         Ścieżka C3b - dojście do schodów rob ziem i bruk.

 

·         T.G.J.L - odc. 2+500 - 3+000 - roboty ziemne, poszerzenie.

 

·         L02P i L03L w Węźle Powązkowska - roboty przygotowawcze i brukarskie,

 

·         T.G.J.L - odc. 2+500 - 3+000 - roboty ziemne, poszerzenie - kontynuacja,

 

·         ZR2L - brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,

 

·         T.G.J.L odc. 0+360 - 0+600 - roboty brukarskie,

 

·         Ul. Waldorffa - warstwa ścieralna.

 

·         Ul. Ogólna - roboty nawierzchniowe.

 

·         Ul. Gąbińska - roboty ziemne i brukarskie,

 

·         Zatoki autobusowe - L02P i L03L w węźle Powązkowska - roboty brukarskie i nawierzchniowe.

 

·         L03L - Węzeł Marymoncka - roboty przygotowawcze i brukarskie odcinek 3+000 - 4+475

 

 Roboty Ziemne:

 

·         W. Wisłostrada L05L- wykonanie warstwy technologicznej z kruszywa łamanego

 

·         W. Wisłostrada TG, ZR4al - wykonanie warstwy stabilizacji

 

·         W. Wisłostrada ul. Wybrzeże Gdyńskie - zatoka autobusowa – wykonanie warstwy mrozoochronnej i stabilizacji

 

·         W. Modlińska C18 - wykonanie nasypu

 

·         W. Wisłostrada C16 - wykonanie warstwy niezwiązanej z kruszywa łamanego

 

Roboty Brukarskie:

 

·         W. Wisłostrada L06L - wykonanie opaski (obrzeża + płytki)

 

·         W. Wisłostrada L06L zatoka autobusowa - ustawienie krawężnika

 

·         W. Wisłostrada C16 - wykonanie obrzeża

 

Roboty Bitumiczne

 

·         W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L, L07L - skropienie warstwy niezwiązanej emulsją

 

·         W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L , L07L - wykonanie podbudowy bitumicznej AC WMS 16P/W

 

·         W. Wisłostrada L06L, W. Modlińska L06L, L07L - skropienie warstwy podbudowy AC WMS 16/P

 

·         W. Modlińska L06L , L07L - wykonanie warstwy wiążącej AC WMS 16P/W

 

 

4.       Roboty branżowe:

 

·         Demontaż i montaż fundamentów pod maszty oświetleniowe na węzłach Wisłostrada i Modlińska

 

·          Montaż wysięgników i opraw pas rozdziału przy ul. Mickiewicza i ul. Słowackiego

 

·         Budowa oświetlenia na węźle Broniewskiego i Powązkowska

 

·          Demontaż i montaż fundamentów pod maszty oświetleniowe na węźle Marymoncka

 

·         Montaż oświetlenia w PT1

 

·         Kolizja RWE na węźle Modlińska, przełączenia stacji Trafo

 

·         Budowa oświetlenia  - przy ul. Słowackiego i ul. Broniewskiego

    

·         Przebudowa magistrali sieci ciepłowniczej - KOLEKTORSKA

 

·         Przebudowa sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Włościanskiej

 

·         Przebudowa i budowa kanalizacji deszczowej oraz zbiorników retencyjnych

   

·         Budowa centralnego systemu zarządzania ruchem.

 

5.       Przeprowadzone zamknięcia:

 

·         W dniu 4 lipca zamknięto północno-zachodnią jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą na odcinku od węzła Marymoncka do ul. Gąbińskiej. Utrzymane zostały: dojazd do ul. Broniewskiego po jezdni głównej Trasy AK, wjazd na ul. Słowackiego poprzez przewiązkę. Utrudnienia potrwają do 31 sierpnia

 

·         W dniu 15 lipca (o godz. 22) przywrócono ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej od ul. Broniewskiego w kierunku wschodnim (dojazd do stacji paliw BP).  Zamknięcie ul. Żelazowskiej zostanie utrzymane do dnia 3 sierpnia. Od dnia 18 lipca wyłączono z ruchu północną połowę ul. Włościańskiej na odcinku od pętli autobusowej do końca zakresu robót (ok. 50 m. za ul. Żelazowską) przy jednoczesnym utrzymaniu dojazdu do Targowiska z ul. Żelazowskiej. Taka organizacja ruchu pozwoli zakończyć przebudowy w rejonie skrzyżowania Włościańska - Żelazowska do 31 sierpnia.

 

·         W dniu 21 lipca 2014 Ul. Jagiellońska: przeprowadzono zajęcie skrajnego lewego pasa jezdni zachodniej w relacji północ-południe (Białołęka-Praga) oraz skrajnego prawego pasa ruchu jezdni wschodniej w relacji południe-północ (Praga-Białołęka) na wysokości fundamentów obiektu 6T. Utrzymane będą wszystkie relacje; Ścianki szczelne 6T. Utrudnienia potrwają do 30 marca 2015

 

·         W dniach 28 lipca przeprowadzono lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony jest dwoma pasami o szerokości 3 m. oraz prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w relacji Białystok-Poznań. Organizacja ruchu pozwala na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T – łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska. Utrudnienia potrwają do  8 sierpnia

 

·         W dniach 29 lipca 2014 wprowadzono tymczasową organizację ruchu dla potrzeb remontu obiektu 5T - estakada łącząca zjazdy w relacji wschód - północ i zachód - północ z ulicą Modlińską. Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje zawężenie o prawy skrajny pas zachodniej jezdni ul. Modlińskiej na wysokości ul. Elektronowej. Utrzymane zostały dwa pasy ruchu w kierunku

północnym (Legionowo) oraz skręt w lewo na Trasę Armii Krajowej. Dodatkowo w późniejszym terminie zawężona będzie do 6 m. ul. Elektronowa. Utrudnienia potrwają do 30 marca 2015

  

 

·         W dniach 31 lipca - 1 sierpnia wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która przewidywała nocne zamknięcie skrzyżowania ul J. Waldorfa z ul. Powązkowską. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana była na potrzeby ułożenia masy bitumicznej.

 

6.       Planowane zamknięcia i otwarcia:

 

·         W dniach 3 - 31 sierpnia planowanej jest prawostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony będzie jednym pasem. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska

 

·         W dniach 3 (ok. godz. 22) - 31 sierpnia planowane jest zamknięcie ul. Włościańskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Żelazowską. Ruch od strony ul. Elbląskiej i Broniewskiego prowadzony będzie południową jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą Trasy Armii Krajowej do ul. Żelazowskiej, a

następnie z powrotem ul. Włościańską. Będzie to ruch wyłącznie jednokierunkowy utrzymujący relację zachód-wschód. Zamknięty będzie również skręt w prawo z ul. Braci Załuskich. Utrzymany zostanie dojazd do pętli autobusowej. Powyższa organizacja ruchu pozwoli wykonać prace związane z

układaniem wodociągu oraz roboty drogowe.

 

W dniach 3 (od godzin nocnych) - 31 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje zamknięcie:

 

·         Południowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej od zachodniej jezdni Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej do zjazdu z trasy głównej Alei Armii Krajowej w celu dojazdu do Ronda Broniewskiego. Dojazd do ulicy Broniewskiego od węzła Powązkowska będzie poprowadzony (w relacji zachód-południe) ul. Powązkowską i ul. Krasińskiego oraz (w relacji zachód-północ) ul. Generała Maczka i ul.Rudnickiego.

 

·         Północnej drogi zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej od zjazdu na północną jezdnię główną Trasy Armii Krajowej. Dojazd do ul. Generała Maczka będzie poprowadzony ul. Broniewskiego i ul. Rudnickiego. Dojazd do ul. Powązkowskiej będzie poprowadzony ulicą Broniewskiego i ul. Krasińskiego.

 

Ponadto informujemy, że od Ronda Broniewskiego w kierunku zachodnim ruch będzie poprowadzony północną drogo zbiorczo-rozprowadzającą do zjazdu na trasę główną, a następnie północną jezdnią główną Trasy Armii Krajowej do Alei Prymasa Tysiąclecia (w kierunku Woli i Ochoty) oraz Alei Obrońców Grodna (w kierunku Poznania).

 

Bez mian na jezdni zachodniej węzła Powązkowska pozostają relacje:

 

·         Północ-południe: Bemowo-Centrum

 

·         Południe-północ: Centrum-Bemowo

 

·         Zachód-północ: Poznań-Bemowo

 

·         Północ-zachód: Bemowo-Poznań

 

·         Zachód-południe: Poznań-Centrum

 

W dniach 4 sierpnia - 31 października planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, w związku z remontem kładki dla pieszych nad Trasą Armii Krajowej w ciągu ul. Żelazowskiej. Ruch pieszych zostanie poprowadzony nowo wybudowanym ciągiem po zachodniej stronie ul. Słowackiego do wiaduktu na węźle Marymoncka.

 

W dniach 4 (ok. 6 rano) - 9 sierpnia planowane jest prawostronne zawężenie obiektu 47T o 1 m. Dla ruchu pozostaje zjazd o szerokości 5 m.

 

W dniach 4 (ok. 10:00) - 7 sierpnia planowane wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje prowadzenie ruchu w kierunku Centrum dwoma pasami. Planowane jest  lewostronne zawężenie (przy pasie rozdziału) jezdni zachodniej ul. Wybrzeże Gdyńskie (przed węzłem Wisłostrada) o jeden pas w celu prowadzenia robót brukarskich i branżowych.

 

W dniach 8 - 22 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje prowadzenie ruchu w kierunku Centrum dwoma pasami. Planowane jest prawostronne zawężenie (przy pasie rozdziału) jezdni zachodniej ul. Wybrzeże Gdyńskie (przed węzłem Wisłostrada) o jeden pas w celu prowadzenia robót brukarskich i branżowych.

 

W dniach 11 - 16 sierpnia planowane jest lewostronne zawężenie obiektu 47T  o 1 m. Dla ruchu pozostaje zjazd o szerokości 5 m.

 

W dniach 12 - 30 sierpnia planowane są obustronne, lewostronne zawężenia jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz w kierunku Białystok-Poznań. Ruch w obu kierunkach będzie prowadzony dwoma pasami. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska

 

W dniach 31 sierpnia - 20 września planowane jest prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo rozprowadzającej o jeden pas ruchu w kierunku Centrum-Marki. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód - północ (Poznań - ul. Modlińska) na węźle Modlińska