w okresie 21 – 27 lipca 2014 zrealizowano następujące prace:
1. Prace rozbiórkowe:
· Rozbiórka elementów drogowych:
· Trasa Główna
· Węzeł Powązkowska
· Węzeł Marymoncka
· Łącznica zjazdowa w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ – zachód (Gdańsk – Poznań) na węźle Wisłostrada
· Rozbiórka elementów mostowych:
· Estakada łącząca zjazdy w relacji wschód – północ (obiekty 4T i 5T) i zachód – północ z ulicą Modlińską (obiekt 6T)
2. Roboty mostowe:
· Most Grota-Roweckiego:
· Roboty hawerskie
· Układanie izolacji pod kapy betonowe
· Spawanie wsporników mostowych
· Montowanie torów pod wózki rewizyjne
· Ustawianie krawężników na moście
· Roboty przygotowawcze do wymieniany łożysk na podporach na nitce południowej
· Roboty przygotowawcze dla zakotwień sprężenia na nitce południowej
· Montaż desek gzymsowych na moście
· Montaż odwodnienia, wpustów
· Zbrojenie kap betonowych na moście
· Montaż konstrukcji pod dylatację palczastą
· Układanie izolacji pod kapy betonowe
· Montaż balustrad
· Półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK:
· Montaż ram
· Powłoki malarskie ram
· Szlifowanie ram
· Montaż rynien
· Montaż toru jezdnego wózka rewizyjnego
· Antykorozja
· Montaż kotew
· Betonowanie zabudowy chodnika
· Montaż zbrojenia
· Żywica na zabudowie
· Piaskowanie zabudowy
· Remontowany wiadukt wschodni nad Trasą AK na węźle Powązkowska:
· Układanie nawierzchni kap i gzymsów murów oporowych
· Prace porządkowe
· Kładka technologiczna:
· Oczyszczenie betonu dna komór przyczółków
· Zbrojenie betonu dna komór
· Deskowanie i zbrojenie koryt odwadniających
· Wykonywanie w-wy wyrównawczej płyty
· Wiadukt nad Trasą AK na węźle Broniewskiego:
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Montaż deski gzymsowej od strony południowej
· Zasypki skrzydełek od strony zachodniej
· Montaż dylatacji
· Roboty związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym spodu płyty i podpór
· Odbudowywana kładka nad Trasą AK przy Osiedlu Potok:
· Montaż i scalanie elementów konstrukcji stalowej
· Deskowanie i zbrojenie ścian pochylni i schodów
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad ul. Gwiaździstą i kanałem Łachą Potocką:
· Zakończono wykonywanie kap chodnikowych
· Montaż zbrojenia barier betonowych
· Projektowany most nad kanałem Łacha Potocka:
· Betonowanie płyty przejściowej
· Remontowany wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK:
· Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych
· Izolacja cienka muru oporowego przy schodach nr 3
· Zasypki przy obiekcie
· Prace porządkowe
· Remontowany wiadukt tramwajowy nad Trasą AK na węźle Marymoncka:
· Nawierzchnia z żywic na kapach chodnikowych
· Antykorozja betonu i naprawy powierzchni betonu spodu ustroju i podpór
· Remontowana kładka wschodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka:
· Izolacja gruba na płycie
· Antykorozja i naprawy powierzchni betonowej
· Remontowana kładka zachodnia przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka
· Izolacja gruba na płycie
· Antykorozja i naprawy powierzchni betonowych
· Remontowany wiadukt wschodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:
· Ułożenie żywicy na kapach chodnikowych
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą:
· Betonowanie gzymsów na pochylni dla niepełnosprawnych
· Zasypki za przyczółkiem w osi nr 8
· Zbrojenie i betonowanie kapy chodnikowej północnej i wewnętrznej
· Remontowana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – północ (Poznań – Gdańsk) na węźle Wisłostrada
· Naprawy i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór.
· Łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – południe (Poznań – Centrum) na węźle Wisłostrada
· Naprawy i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór.
· Odbudowywana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji wschód – północ (Marki – Gdańsk) na węźle Wisłostrada:
· Wylanie chudego beton pod płytę przejściową w osi 1
· Zbrojenie płyty przejściowej
· Betonowanie kap chodnikowych wąskich
· Odbudowywana łącznica zjazdowa w relacji wschód – południe (Marki – Centrum) na węźle Wisłostrada
· Montaż krawężników
· Roboty izolacyjne
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Betonowanie dylatacji
· Północna części wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – Centrum, tj. 57T) na węźle Wisłostrada:
· Formowanie skarp i stożków
· Zabezpieczenie antykorozyjne betonu
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe – zachód (Centrum – Poznań) na węźle Wisłostrada:
· Zbrojenie płyty nadbetonu w osiach 18-27
· Piaskowanie powierzchni betonowej
· Naprawa ubytków
· Szpachlowanie powierzchni betonowej
· Roboty rozbiórkowe w osiach 1-7
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ – zachód (Gdańsk – Poznań) na węźle Wisłostrada:
· Roboty rozbiórkowe
· Odbudowywany wiadukt środkowo-północny nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie):
· Wykonywanie muru z gruntu zbrojonego
· Wykonywanie zasypek
· Montaż dylatacji
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Wykonywanie płyty przejściowej
· Montaż desek gzymsowych
· Montaż krawężników
· Odbudowywany wiadukt północny nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie):
· Montaż desek gzymsowych
· Układanie krawężników
· Wykonywanie kap na murach oporowych
· Zbrojenie schodów skarpowych
· Izolacja cienka murów oporowych i przyczółków
· Zasypka przyczółka
· Demontaż szalunków i rusztowań ustroju niosącego
· Montaż urządzeń dylatacyjnych
· Montaż podestów roboczych
· Odbudowywany tunel w ciągu łącznicy wjazdowej w relacji północ – wschód (ul. Modlińska – Marki) na węźle Modlińska:
· Izolacja cienka ścian tunelu
· Wykonywanie ścian oporowych z gruntu zbrojonego
· Zasypki przyczółków
· Izolacja gruba na stropie tunelu
· Beton ochronny na stropie tunelu
· Izolacja płyty przejściowej
· Remontowana łącznica wjazdowa na most Grota w relacji południe – zachód (ul. Jagiellońska – Poznań) na węźle Modlińska:
· izolacja gruba płyty ustroju niosącego
· Żywice na kapach chodnikowych
· Naprawy i antykorozja powierzchni betonowych
· Montaż barier ochronnych na obiekcie
· Uszczelnianie prefabrykatów gzymsowych
· Łącznica zjazdowa w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska:
· Roboty rozbiórkowe
· Instalacja tymczasowych ścianek Przekopy kontrolne
3. Roboty drogowe:
- w. Wisłostrada L05L + poszerzenie:
· Wykonanie nasypu
· Stabilizacji,
· Wykonanie warstwy mrozoochronnej
- w. Wisłostrada TG, ZR4al :
· wykop pod warstwy konstrukcyjne,
· wykonanie warstwy stabilizacji
- w. Wisłostrada ul. Wyb. Gdyńskie JP KP zatoka autobusowa –
· rozbiórka warstwy mrozoochronnej,
· wymiana gruntu,
· wykonanie warstwy stabilizacji,
· wykonanie warstwy mrozoochronnej
- w. Modlińska L07L, L06L –wykonanie podbudowy z mieszanki niezwiązanej
· w. Wisłostrada ul. Wybrzeże Gdyńskie w km 0+075-0+185- wykonanie opaski
· w. Wisłostrada L06L – wykonanie opaski (płytki, obrzeża)
· T.G.J.L. odc. 0+340 – 0+600 – podbudowa bitumiczna,
· L02P i L03L w Węźle Powązkowska – roboty rozbiórkowe, przygotowawcze, brukarskie,
· L02L w Węźle Broniewskiego – roboty brukarskie i nawierzchniowe,
· ZR2L – roboty rozbiórkowe, przygotowawcze, brukarskie i nawierzchniowe - kontynuacja,
· ul. Włościańska – roboty rozbiórkowe, brukarskie i nawierzchniowe,
· T.G.J.L odc. 2+370 – 2+700 łącznie z zatoką autobusową i zjazdem do zatoki – roboty brukarskie i nawierzchniowe,
· Ciągi rowerowe C3a, C3b – roboty ziemne,
4. Roboty branżowe:
· Budowa studni teletechnicznych i kanalizacji dla CSZR
· Wykonanie kanałów deszczowych i zbiorników retencyjnych
· Przebudowa magistrali sieci ciepłowniczej przy ul. Kolektorskiej – prace montażowe oraz budowa komory T13
· Wzmocnienie stropu przy ul. Kolektorskiej
· Przebudowa kolizji energetycznych RWE STOEN
· Montaż sieci wodno kanalizacyjnej – magistrala 1200
· Montaż oświetlenia w pasie rozdziału obiektach PT1 i 2T oraz węzłach drogowych i Trasie AK
· Budowa zasilania dźwigów osobowych
· Prace przygotowawcze przy przebudowie sieci CO na ul. Włościańska/Żelazowska
5. Przeprowadzone zamknięcia:
· W dniu 4 lipca zamknięto północno-zachodnią jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą na odcinku od węzła Marymoncka do ul. Gąbińskiej. Utrzymane zostały: dojazd do ul. Broniewskiego po jezdni głównej Trasy AK, wjazd na ul. Słowackiego poprzez przewiązkę. Utrudnienia potrwają do 31 sierpnia
· W dniu 15 lipca (o godz. 22) przywrócono ruchu na jezdni zbiorczo-rozprowadzającej od ul. Broniewskiego w kierunku wschodnim (dojazd do stacji paliw BP). Zamknięcie ul. Żelazowskiej zostanie utrzymane do dnia 3 sierpnia. Od dnia 18 lipca wyłączono z ruchu północną połowę ul. Włościańskiej na odcinku od pętli autobusowej do końca zakresu robót (ok. 50 m. za ul. Żelazowską) przy jednoczesnym utrzymaniu dojazdu do Targowiska z ul. Żelazowskiej. Taka organizacja ruchu pozwoli zakończyć przebudowy w rejonie skrzyżowania Włościańska – Żelazowska do 31 sierpnia.
· W dniu 15 lipca została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, która przewiduje naprzemienne połówkowe zawężenie jezdni zbiorczo – rozprowadzających: północnej jezdni zbiorczo – rozprowadzającej Trasy Armii Krajowej na odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Gen. Maczka i południowej jezdni zbiorczo – rozprowadzającej Trasy Armii Krajowej na odcinku od ul. Powązkowskiej do ul. Broniewskiego. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli wykonać roboty drogowe i branżowe na wyłączonych z ruchu połowach jezdni zbiorczo – rozprowadzających. Utrudnienia potrwają do 31 lipca
· W dniu 21 lipca 2014 Ul. Jagiellońska: przeprowadzono zajęcie skrajnego lewego pasa jezdni zachodniej w relacji północ-południe (Białołęka-Praga) oraz skrajnego prawego pasa ruchu jezdni wschodniej w relacji południe-północ (Praga-Białołęka) na wysokości fundamentów obiektu 6T. Utrzymane będą wszystkie relacje; Ścianki szczelne 6T. Utrudnienia potrwają do 30 marca 2015
· W dniach 25 lipca przeprowadzono lewostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań – Białystok oraz lewostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Białystok – Poznań. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli na wbijanie ścianek szczelnych w celu prowadzenia prac związanych z budową nowych fundamentów podpór łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska. Utrudnienia potrwają do 27 lipca
6. Planowane zamknięcia i otwarcia:
· W dniach 28 lipca – 8 sierpnia planowane jest lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony dwoma pasami o szerokości 3 m. oraz prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w relacji Białystok-Poznań. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· W dniach 29 lipca 2014 – 30 marca 2015 planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu dla potrzeb remontu obiektu 5T – estakada łącząca zjazdy w relacji wschód – północ i zachód – północ z ulicą Modlińską. Tymczasowa organizacja ruchu przewiduje zawężenie o prawy skrajny pas zachodniej jezdni ul. Modlińskiej na wysokości ul. Elektronowej. Utrzymane będą dwa pasy ruchu w kierunku północnym (Legionowo) oraz skręt w lewo na Trasę Armii Krajowej. Dodatkowo w późniejszym terminie zawężona będzie do 6 m. ul. Elektronowa.
· W dniach 31 lipca – 1 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje nocne zamknięcie skrzyżowania ul J. Waldorfa z ul. Powązkowską. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana będzie na potrzeby ułożenia masy bitumicznej.
· W dniach 2 – 31 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje zamknięcia:
· południowej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do Ronda Broniewskiego z kierunku zachodniego, na wysokości Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej
· wjazdu z północnej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej z kierunku wschodniego.
Utrzymane będą następujące relacje:
· relacja północ-zachód (Bielany-Poznań) od Ronda Broniewskiego ruch prowadzony będzie po części jezdni północnej zbiorczo-rozprowadzającej, a następnie po jezdni głównej
· relacja północ-południe, południe-północ (Centrum-Bemowo, Bemowo-Centrum) na Rondzie Ofiar Zbrodni Katyńskiej.
· relacja północ-zachód (Bemowo-Poznań) na Rondzie Ofiar Zbrodni Katyńskiej.
· relacja zachód-południe (Poznań-Centrum) na Rondzie Ofiar Zbrodni Katyńskiej.
· relacja zachód-północ (Poznań-Bemowo).
· W dniach 3 – 31 sierpnia planowanej jest prawostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej w kierunku Marki-Centrum. Ruch prowadzony będzie jednym pasem. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· W dniach 3 (ok. godz. 22) – 31 sierpnia planowane jest zamknięcie ul. Włościańskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Żelazowską. Ruch od strony ul. Elbląskiej i Broniewskiego prowadzony będzie południową jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą Trasy Armii Krajowej do ul. Żelazowskiej, a następnie z powrotem ul. Włościańską. Będzie to ruch wyłącznie jednokierunkowy utrzymujący relację zachód-wschód. Zamknięty będzie również skręt w prawo z ul. Braci Załuskich. Utrzymany zostanie dojazd do pętli autobusowej. Powyższa organizacja ruchu pozwoli wykonać prace związane z układaniem wodociągu oraz roboty drogowe.
· W dniach 3 (od godzin nocnych) – 31 sierpnia planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje zamknięcie:
· Południowej drogi zbiorczo-rozprowadzającej od zachodniej jezdni Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej do zjazdu z trasy głównej Alei Armii Krajowej w celu dojazdu do Ronda Broniewskiego. Dojazd do ulicy Broniewskiego od węzła Powązkowska będzie poprowadzony (w relacji zachód-południe) ul. Powązkowską i ul. Krasińskiego oraz (w relacji zachód-północ) ul. Generała Maczka i ul. Rudnickiego.
· Północnej drogi zbiorczo-rozprowadzającej na dojeździe do Ronda Ofiar Zbrodni Katyńskiej od zjazdu na północną jezdnię główną Trasy Armii Krajowej. Dojazd do ul. Generała Maczka będzie poprowadzony ul. Broniewskiego i ul. Rudnickiego. Dojazd do ul. Powązkowskiej będzie poprowadzony ulicą Broniewskiego i ul. Krasińskiego.
Ponadto informujemy, że od Ronda Broniewskiego w kierunku zachodnim ruch będzie poprowadzony północną drogo zbiorczo-rozprowadzającą do zjazdu na trasę główną, a następnie północną jezdnią główną Trasy Armii Krajowej do Alei Prymasa Tysiąclecia (w kierunku Woli i Ochoty) oraz Alei Obrońców Grodna (w kierunku Poznania).
Bez mian na jezdni zachodniej węzła Powązkowska pozostają relacje:
· Północ-południe: Bemowo-Centrum
· Południe-północ: Centrum-Bemowo
· Zachód-północ: Poznań-Bemowo
· Północ-zachód: Bemowo-Poznań
Zachód-południe: Poznań-Centrum
· W dniach 12 – 30 sierpnia planowane są obustronne, lewostronne zawężenia jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz w kierunku Białystok-Poznań. Ruch w obu kierunkach będzie prowadzony dwoma pasami. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· W dniach 31 sierpnia – 20 września planowane jest prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań-Białystok oraz lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo-rozprowadzającej o jeden pas ruchu w kierunku Centrum-Marki. Organizacja ruchu pozwoli na skuwanie pozostałości istniejących podpór i ław fundamentowych oraz na prowadzenie robót palowych pod nowe fundamenty podpór Obiektu 6T - łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska