W okresie 10 – 16 lutego 2014 zrealizowano następujące prace:
Prace rozbiórkowe:
· Kontynuowano roboty rozbiórkowe (demontaż ekranów akustycznych) w pasie rozdziału Trasy AK.
· Kontynuowano rozbiórkę obiektu nad ul. Hłaski na trasie AK (kucie podbudowy, odkopanie obiektu).
· Kontynuowano frezowanie izolacji na remontowanej łącznicy zjazdowej w relacji zachód – południe (Poznań – Centrum) na węźle Wisłostrada.
· Rozpoczęto rozbiórkę krawężników na remontowanym wiadukcie wschodnim ul. Słowackiego nad Trasą AK.
· Rozpoczęto rozbiórkę nasypu pod półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK.
· Rozpoczęto demontaż oświetlenia (latarnie, kable) w pasie rozdziału Trasy AK pomiędzy węzłem Marymoncka a ul. Mickiewicza.
· Rozpoczęto rozbiórkę zbiorników stacji paliw przy węźle Wisłostrada.
Roboty mostowe:
· Kontynuowano montaż: rusztowań przy w przęśle 5, żeber wzmacniających zakotwienia orazzakotwień (przęsło 1+2 oraz podpora 2 i 3) na moście Grota.
· Kontynuowano prace przygotowawcze do montażu zakotwień i dewiatorów sprężenia,uzupełnianie roboczych krat pomostowych z jezdni północnej oraz demontaż galerii zewnętrznej i wieszaków okablowania na moście Grota.
· Kontynuowano dokucie oraz montaż zbrojenia ścian przyczółku „warszawskiego” na moście Grota.
· Rozpoczęto rozbiórkę fundamentu po przyczółku przy odbudowywanym wiadukcie środkowo-północnym nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie) i odbudowywanej łącznicy wjazdowej na most Grota w relacji północ – zachód (ul. Modlińska – Poznań) na węźle Modlińska.
· Rozpoczęto montaż rozpór i oczepów przy odbudowywanym wiadukcie środkowo-północnym nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie) i odbudowywanej łącznicy wjazdowej na most Grota w relacji północ – zachód (ul. Modlińska – Poznań) na węźle Modlińska.
· Kontynuowano zbrojenie fundamentów w osiach 3, 4 i 5 oraz montaż szalunków fundamentu w osi 5 przy odbudowywanym wiadukcie środkowo-północnym nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie).
· Rozpoczęto rozbiórkę gzymsów na remontowanej łącznicy wjazdowej na most Grota w relacji południe – zachód (ul. Jagiellońska – Poznań) na węźle Modlińska.
· Kontynuowano prace rozbiórkowe przy przejściu dla pieszych pod łącznicą w relacji wschód – południe (Marki – ul. Jagiellońska) na węźle Modlińska.
· Rozpoczęto kucie pali przy odbudowywanej północnej części wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą.
· Rozpoczęto betonowanie ław fundamentowych odbudowywanego fragmentu łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – Centrum) na węźle Wisłostrada.
· Kontynuowano wzmacnianie gruntu kolumnami CMC oraz wykonywanie betonu chudego przypółnocnej części wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – Centrum) na węźle Wisłostrada.
· Kontynuowano roboty palowe przy odbudowywanej północnej części wiaduktu Trasy AK nad ul. Gwiaździstą.
· Kontynuowano przygotowanie betonu do wykonania oczepów fazy pierwszej oraz wykonanozasypkę pasa rozdziału, izolację i montaż zbrojenia przy półtunelowych ekranach akustycznych przy Osiedlu Potok na Trasie AK.
· Rozpoczęto montaż ścianek szczelnych traconych na murach oporowych remontowanej łącznicy zjazdowej w relacji północ – wschód (ul. Marymoncka – Marki) na węźle Marymoncka.
· Kontynuowano deskowanie ścian i zbrojenie ustroju pod projektowane przejście dla pieszych pod łącznicą w relacji północ – zachód (ul. Marymoncka – Poznań) na węźle Marymoncka.
· Rozpoczęto proces wiercenia, iniekcji i naprężania kotew przy wyburzanym tunelu w ciągu ulic Gdańskiej i Hłaski.
Roboty branżowe:
· Kontynuowano wykonywanie kanalizacji teletechnicznej przy kolizjach 3A, 3C i 3D.
· Rozpoczęto roboty przygotowawcze do wykonania kanalizacji deszczowej przy jezdni północnej Trasy AK.
Roboty drogowe:
· Rozpoczęto wykonywanie wykopów na poszerzeniach Trasy AK.
Przeprowadzone zwężenia i zamknięcia:
· W dniach 10 – 16 lutego w godzinach nocnych zwężono o lewe skrajne pasy ruchu ul. Modlińską w rejonie remontowanej łącznicy wjazdowej w relacji południe – zachód (ul. Jagiellońska – Poznań).
· W dniach 12 – 14 lutego zwężono o lewy pas ruchu północną jezdnię zbiorczo-rozprowadzająca na dojeździe do ul. Broniewskiego w kierunku zachodnim. Ponadto w godzinach nocnych zajęto równocześnie pas środkowy tej jezdni.
· W dniu 12 lutego wprowadzono przekierowania geometryczne ruchu na pasach jezdni południowej Trasy AK w okolicach węzła Marymoncka. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana jest dla potrzeb rozbiórki gzymsów wschodniej części wiaduktu ul. Słowackiego nad Trasą AK. Zmiany wprowadzane są w godzinach nocnych (22:00 – 6:00) i planowane są 19 lutego.
· W dniu 12 lutego wprowadzono przekierowania geometryczne ruchu na pasach jezdni południowej Trasy AK w okolicach wiaduktu ul. Mickiewicza. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana jest dla potrzeb rozbiórki gzymsów wyżej wymienionego wiaduktu. Zmiany wprowadzane są w godzinach nocnych (22:00 – 6:00) i planowane są do 19 lutego.
· W dniu 14 lutego zamknięto pas pętli autobusowej w pobliżu łącznicy zjazdowej w relacji północ – wschód (u. Marymoncka – Marki) na węźle Marymoncka. Zamknięcie związane jest z planowanym wbijaniem ścianek szczelnych wyżej wymienionej łącznicy i planowane są do 17 lutego.
Planowane zwężenia i zamknięcia:
· W dniu 19 lutego o godz. 14:00 planowane jest zwężenie obu (zachodniej i wschodniej) jezdni ul. Modlińskiej o lewe skrajne pasy ruchu w okolicach wjazdu na łącznicę w relacji południe – zachód (ul. Jagiellońska – Poznań). Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie dla potrzeb remontu wyżej wymienionej łącznicy i będzie obowiązywała do 15 lipca.
· W nocy z 19 na 20 lutego (w godzinach 22:00 – 5:00) planowane jest zwężenie do jednego pasa ruchu wschodniej jezdni Wisłostrady pod Trasą AK (relacja Centrum – Gdańsk). Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie dla potrzeb budowy fundamentów północnej części wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą.
· W dniach 19 – 23 lutego w godzinach nocnych (22:00 – 6:00) planowane są przekierowania geometryczne ruchu na pasach jezdni północnej (kierunek zachodni) Trasy AK w okolicach węzła Marymoncka. Tymczasowa organizacja ruchu wprowadzana jest dla potrzeb rozbiórki gzymsów wschodniej części wiaduktu ul. Słowackiego nad Trasą AK. W dniach 21 – 23 lutego prace nad przystankiem autobusowym prowadzone będą w godzinach 0:00 – 4:00.
· W dniach 21 lutego (godz. 22:00) – 24 lutego (godz. 6:00) planowane jest zamknięcie łącznicy wjazdowej w relacji zachód – południe (Poznań – ul. Słowackiego) na węźle Marymoncka. Zamknięcie związane jest z planowaną budową rury osłonowej wodociągu średnicy 1200.
· W dniach 14 marca – 30 września planowane jest zamknięcie całości jezdni północnej Trasy AK od węzła Powązkowska do węzła Modlińska. Planowane jest utrzymanie ruchu pojazdów na następujących łącznicach:
· łącznica wjazdowa w relacji południe – zachód (Centrum – Poznań) na węźle Wisłostrada – do końca marca 2014;
· łącznica wjazdowa w relacji południe – wschód (Centrum – Marki) na węźle Wisłostrada – do października 2014;
· łącznica wjazdowa w relacji północ – zachód (Gdańsk – Poznań) na węźle Wisłostrada – do połowy maja 2014;
· zjazd w relacji wschód – północ na węźle Marymoncka – do września 2014.