w okresie 7 – 13 lipca 2014 zrealizowano następujące prace:
1. Prace rozbiórkowe:
· Rozbiórka elementów drogowych:
· Estakada łącząca zjazdy w relacji wschód – północ i zachód – północ z ulicą Modlińską
· Łącznica zjazdowa w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska
· Węzeł Wisłostrada
· Węzeł Marymoncka
· Węzeł Broniewskiego
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ – zachód (Gdańsk – Poznań) na węźle Wisłostrada
· Ul. Kolektorska
2. Roboty mostowe:
· Most Grota-Roweckiego:
· Rozdeskowanie stropu
· Montaż i spawanie zakotwień
· Montaż i spawanie wzmocnień do zakotwień
· Montaż i spawanie wpustów odwodnieniowych
· Montaż i spawanie dewiatorów sprężenia i uchwytów
· Przygotowanie powierzchni betonu korpusu przyczółka praskiego
· Zbrojenie ciosów
· Montaż mocowań odwodnienia
· Roboty przy zabezpieczeniu istniejącej konstrukcji stalowej
· Zbrojenie wieńców ścian przyczółka praskiego
· Deskowanie i zbrojenie wieńców
· Malowanie nowej konstrukcji stalowej
· Wymiana łożysk
· Półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK:
· Montaż i spawanie ram stalowych
· Wykonanie powłoki malarskiej konstrukcji stalowej
· Montaż poszycia szklanego
· Powłoki malarskie ram
·
Montaż szkła
· Montaż płatwi
· Montaż kotew
· Montaż zbrojenia
· Układanie krawężnika
· Piaskowanie zabudowy
· Wykonanie betonowej zabudowy chodnika
· Antykorozja
· Montaż desek gzymsowych i krawężników na wiadukcie nad Trasą AK na węźle Broniewskiego
· Odbudowywana kładka nad Trasą AK przy Osiedlu Potok:
· Deskowanie i zbrojenie stropu
· Deskowanie i zbrojenie ścian
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad ul. Gwiaździstą i kanałem Łachą Potocką:
· Deskowanie kap chodnikowych
· Układanie krawężników
· Rozdeskowanie ustroju
· Montaż zbrojenia kap chodnikowych
· Remontowany wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK:
· Demontaż podestów BHP
· Przygotowywanie powierzchni schodów pod nawierzchnię żywiczną
· Ułożenie zaprawy PCC
· Powłoki antykorozyjne na projektowanym przejściu dla pieszych pod łącznicą w relacji północ – zachód na węźle Marymoncka
· Powłoki antykorozyjne projektowany mur oporowy w relacji północ – zachód na węźle Marymoncka
· Powłoki antykorozyjne betonu ustroju i podpór remontowany wiadukt tramwajowy nad Trasą AK na węźle Marymoncka
· Prace zbrojarskie i przygotowanie do betonowania płyty na remontowanych kładkach: wschodniej i zachodniej przy wiadukcie tramwajowym nad Trasą AK na węźle Marymoncka
· Odkopywanie i piaskowanie podpór na remontowanym wiadukcie wschodnim ul. Słowackiego nad Trasą AK
· Projektowany most nad kanałem Łacha Potocka:
· Rozdeskowanie ustroju
· Układanie krawężników
· Deskowanie kap chodnikowych
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Izolacja płyty pomostu z papy zgrzewalnej
· Zasypki za przyczółkami
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad Wisłostradą:
· Pielęgnacja ustroju nośnego pochylni
· Rozdeskowanie ustroju
· Zasypki za przyczółkiem
· Układanie krawężników
· Deskowanie kap chodnikowych
· Remontowana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – północ (Poznań – Gdańsk) na węźle Wisłostrada:
· Szpachlowanie spodu ustroju nośnego i słupów
· Czyszczenie łożysk przy podporach skrajnych
· Łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji zachód – południe (Poznań – Centrum)na węźle Wisłostrada
· Szpachlowanie ustroju nośnego i słupów
· Renowacja łożysk
· Odbudowywana łącznica zjazdowa z Trasy AK w relacji wschód – północ (Marki – Gdańsk) na węźle Wisłostrada:
· Zasypki za przyczółkiem
· Układanie krawężników
· Zbrojenie kap chodnikowych
· Montaż desek gzymsowych
· Północna część wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – Centrum, tj. 57T) na węźle Wisłostrada
· Montaż płyt przejściowych
· Montaż okładzin muru
· Zbrojenie płyt przejściowych
· Beton podkładowy pod płyty przejściowe
· Izolacja termozgrzewalna
· Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe – zachód (Centrum – Poznań)na węźle Wisłostrada:
· Zbrojenie płyty nadbetonowej
· Deskowanie płyty w osiach
· Wiercenie otworów na sączki
· Deskowanie płyty nad czynną jezdnią
· Odbudowywana łącznica zjazdowa w relacji wschód – południe (Marki – Centrum)na węźle Wisłostrada:
· Zasypki stożków
· Antykorozja betonu
· Wykonanie nawierzchni na chodnikach
3. Roboty drogowe:
· Wykonanie podłoża pod krawężniki na węźle Wisłostrada
· Wykonanie podłoża gruntowego na węźle Wisłostrada
· Wykonanie warstwy ścieralnej i wiążącej na Wisłostradzie
· Wykonanie nasypów na węźle Wisłostrada i Modlińska
· Wykonanie wykopów na Wisłostradzie
· Wykonanie warstwy wyrównawczej na Wisłostradzie
· Ustawienie krawężnika na ławie betonowej na węźle Wisłostrada i Wisłostradzie
· Wykonanie warstwy mrozoochornnej pod krawężniki na węźle Wisłostrada
4. Roboty branżowe:
· Budowa studni teletechnicznej
· Wykonanie kanałów deszczowych
· Prace energetyczne Kolizja RWE – węzeł Wisłostrada
· Budowa oświetlenia na węzłach Wisłostrada i Marymoncka
· Roboty ziemne na północnej jezdni Trasy AK
· Wykonanie i montaż zbrojenia na północnej jezdni Trasy AK
· Roboty ziemne, demontażowe i budowlane przy ul. Kolektorskiej
5. Przeprowadzone zamknięcia:
· W dniach 27 czerwca – 3 lipca została zwężona jezdna wschodnia Wisłostrady (kierunek południe – północ) o lewy pas ruchu na długości 200 metrów od węzła Wisłostrada do północnej granicy robót. Ruch pojazdów na tym odcinku odbywał się dwoma pasami.
· W dniach 4 lipca zwężono jezdnie wschodnią Wisłostrady (kierunek południe – północ) o skrajny, prawy pas ruchu na długości 200 metrów od węzła Wisłostrada do północnej granicy robót. Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się dwoma pasami. Utrudnienia trwały do 10 lipca
· W dniach 4 lipca zamknięto północno-zachodnią jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą na odcinku od węzła Marymoncka do ul. Gąbińskiej. Utrzymane zostały: dojazd do ul. Broniewskiego po jezdni głównej Trasy AK, wjazd na ul. Słowackiego poprzez przewiązkę oraz przystanek autobusowy. Utrudnienia potrwają do 31 sierpnia
· W dniu 6 lipca przeprowadzono nocne zamknięcie jezdni zbiorczo – rozprowadzającej oraz prawego skrajnego pasa ruchu jezdni głównej Trasy Armii Krajowej, pod łącznicą zjazdową w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska. W dniu 7 lipca (ok godz. 6:00) udrożniono jeden pasa ruchu jezdni zbiorczo – rozprowadzającej oraz prawy pas jezdni głównej. Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywała do godzin nocnych w dniu 7 lipca.
· W nocy z 6 na 7 lipca przeprowadzono zamknięcie obu pasów południowo-wschodniej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej (kierunek Poznań – Białystok) pod łącznicą zjazdową w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska. Natomiast w dniu 7 lipca od godzinny 6:00 do godzin wieczornych przeprowadzono zamknięcie jednego pasa ww. jezdni (ruch pojazdów odbywał się drugim pasem). Tymczasowa organizacja ruchu była związana z rozbiórką łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ na węźle Modlińska.
· W dniu 7 lipca (ok. godz. 22) przeprowadzono nocne zamknięcie jezdni głównej Trasy Armii Krajowej na węźle Modlińska pod obiektem 6T (kierunek Poznań–Marki–Białystok) oraz lewego pasa jezdni zbiorczo – rozprowadzającej w kierunku Poznań-Marki-Białystok, a także lewego pasa jezdni głównej w kierunku Białystok-Poznań. W dniu 8 lipca (ok. godz. 6:00) udrożniono jeden pas ruchu jezdni głównej kierunek Poznań-Białystok oraz lewy pas jezdni głównej kierunek Białystok-Poznań. Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywała do 8 lipca do godzin nocnych.
· W nocy z 7 na 8 lipca przeprowadzono zamknięcie obu pasów południowo-wschodniej jezdni głównej Trasy Toruńskiej (kierunek Poznań – Białystok) pod łącznicą zjazdową w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska. Natomiast w dniu 8 lipca, od godziny 6:00 do godzin wieczornych przeprowadzono zamknięcie jednego pasa ww. jezdni (ruch pojazdów odbywać się będzie drugim pasem). Tymczasowa organizacja ruchu była związana z rozbiórką łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ na węźle Modlińska.
· W dniu 8 lipca przeprowadzono nocne zamknięcie (ok. godz. 19) jezdni głównej Trasy Armii Krajowej na węźle Modlińska pod obiektem 6T (kierunek Białystok-Marki-Poznań) oraz lewego pasa jezdni zbiorczo – rozprowadzającej kierunek Marki – Poznań, a także lewego pasa jezdni głównej kierunek Poznań-Białystok. W dniu 9 lipca ok. godz. 6:00 udrożniono dwa pasów jezdni głównej, kierunek Białystok-Poznań oraz lewy pas ruchu jezdni głównej kierunek Poznań-Białystok. Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywała do godzin nocnych w dniu 8 lipca
· W dniu 9 lipca przeprowadzono nocne zamknięcie (ok. godz. 19) jezdni zbiorczo – rozprowadzającej (Marki-Centrum) oraz prawego pasa jezdni głównej kierunek Białystok-Poznań Trasy Armii Krajowej na węźle Modlińska pod obiektem 6T. W dniu 10 lipca (ok. godz. 6:00) udrożniono jeden pas ruchu jezdni zbiorczo – rozprowadzającej kierunek Marki-Poznań. Tymczasowa organizacja ruchu obowiązywała do godzin nocnych 10 lipca.
6. Planowane zamknięcia i otwarcia:
· W dniach 10 – 14 lipca (do godz. 6 rano) planowane jest zamknięcie wschodniej jezdni (kierunek południe – północ) Wisłostrady na odcinku od ul. Krasińskiego do granicy robót od strony północnej (przed ul. Gwiaździstą). Ruch w obu kierunkach prowadzony będzie jezdnią zachodnią Wisłostrady: w kierunku Centrum jednym pasem, natomiast w kierunku Gdańska dwoma pasami. Utrzymany zostanie zjazd z Trasy Armii Krajowej w relacji Poznań – Gdańsk (zachód – północ) oraz wjazd w relacji Centrum – Praga objazdem przez ul. Gwiaździstą i wjazd na Most Grota-Roweckiego łącznicą w relacji północ – wschód (w rejonie dawnego salonu Hondy). Na wyłączonej z ruchu jezdni prowadzone będą prace związane z układaniem masy bitumicznej.
· W dniu 11 lipca planowane jest nocne zamknięcie (ok. godz. 20) jezdni zbiorczo – rozprowadzającej (Marki-Centrum) oraz prawy pas jezdni głównej kierunek Białystok – Poznań Trasy Armii Krajowej na węźle Modlińska pod łącznicą zjazdową w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska). W dniu12 lipca od godz. ok. 6 rano planowane jest udrożnienie jednego pasa jezdni zbiorczo – rozprowadzającej (kierunek Marki – Centrum). W ciągu dnia (do godziny ok. 15) planowane jest udrożnienie pozostałych pasów ruchu. Wdrożona organizacja ruchu pozwoli prowadzić prace związane z wyburzeniem łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska, w sposób bardziej bezpieczny i mniej uciążliwy dla użytkowników trasy.
· W dniach 11–15 lipca planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu zawężające jezdnie, polegające na naprzemiennym zamykaniu prawych i lewych pasów zarówno na jezdniach głównych jak i zbiorczo – rozprowadzających w obu kierunkach ruchu (wschód-zachód oraz zachód-wschód). Ta organizacja ruchu pozwoli na wbijanie ścianek szczelnych oraz prowadzenie prac związanych z budową nowych fundamentów podpór łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska.
· W dniach 14 – 16 lipca planowane jest prawostronne zawężenie jezdni zbiorczo – rozprowadzającej w kierunku Marki – Centrum. Ruch prowadzony będzie dwoma pasami o szerokości 3 m. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli na wbijanie ścianek szczelnych w celu prowadzenia prac związanych z budową nowych fundamentów podpór łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska.
· W dniu 15 lipca (ok. godz. 22) planowane jest przywrócenie ruchu na jezdni zbiorczo – rozprowadzającej od ul. Broniewskiego w kierunku wschodnim (dojazd do stacji paliw BP). Zamknięcie ul. Żelazowskiej zostanie utrzymane do dnia 3 sierpnia. Od dnia 18 lipca planowane jest wyłączenie z ruchu północnej połowy ul. Włościańskiej na odcinku od pętli autobusowej do końca zakresu robót (ok. 50 m. za ul. Żelazowską) przy jednoczesnym utrzymaniu dojazdu do Targowiska z ul. Żelazowskiej. Taka organizacja ruchu pozwoli zakończyć przebudowy w rejonie skrzyżowania Włościańska – Żelazowska do 31 sierpnia.
· W dniach 15 – 31 lipca planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje naprzemienne połówkowe zawężenie jezdni zbiorczo – rozprowadzających: północnej jezdni zbiorczo – rozprowadzającej Trasy Armii Krajowej na odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Gen. Maczka i południowej jezdni zbiorczo – rozprowadzającej Trasy Armii Krajowej na odcinku od ul. Powązkowskiej do ul. Broniewskiego. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli na wykonywanie robót drogowych i branżowych na wyłączonych z ruchu połowach jezdni zbiorczo – rozprowadzających.
· W dniach 17 – 20 lipca planowane jest lewostronne zawężenie jezdni zbiorczo – rozprowadzającej w kierunku Marki – Centrum. Ruch prowadzony będzie dwoma pasami o szerokości 3 m. oraz prawostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Białystok – Poznań. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli na wbijanie ścianek szczelnych w celu prowadzenia prac związanych z budową nowych fundamentów podpór łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska.
· W dniach 25 – 27 lipca planowane jest lewostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Poznań – Białystok oraz lewostronne zawężenie jezdni głównej o jeden pas ruchu w kierunku Białystok – Poznań. Tymczasowa organizacja ruchu pozwoli na wbijanie ścianek szczelnych w celu prowadzenia prac związanych z budową nowych fundamentów podpór łącznicy zjazdowej w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska.