Przebudowa drogi ekspresowej S8:
odcinek W. Powązkowska – w. Marki (ul. Piłsudskiego) - II etap
Przebudowa trasy S8 na odcinku węzeł „Powązkowska” – węzeł „Marki” (ul. Piłsudskiego) o długość 11,7km wraz z przebudową mostu im. Stefana Grota - Roweckiego została podzielona na dwa etapy.
Realizacja I etapu - przebudowa 7,1 km trasy S8 na odcinku węzeł „Modlińska” – węzeł „Marki” trwała w okresie 09.2009 d0 05.2012.
Wartość kontraktu wynosiła 868 961 755,57 zł brutto.
Realizacja II etapu – przebudowa trasy S8 na odc. węzeł „Powązkowska – węzeł„Modlińska” wraz z mostem im. Stefana Grota - Roweckiego obejmuje 4,6 km trasy.
Przewidywany okres realizacji projektu: 27 miesięcy od daty zawarcia umowy
Data podpisania umowy: 18.07.2013
Planowana wartość kontraktu: Maksymalna Wartość Zobowiązania wynosi 107% kwoty brutto (która wynosi 796 304 041,43 PLN) co stanowi 852 045 324,33 PLN.
Zadanie jest współfinansowane przy udziale środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VI Drogowa i Lotnicza Sieć TEN-T/ Działanie 6.1 Rozwój Sieci Drogowej TEN-T i ze środków krajowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
Przebudowa Trasy Ak wraz z Mostem im. Stefana - Grota Roweckiego jest realizowana w ramach większego projektu.
Nazwa Projektu: Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł „Powązkowska” – węzeł „Marki” (ul. Piłsudskiego)
Projekt nr: POIŚ.06.01.00-00-020/09-01,
Wartość całkowita projektu (etapi I i II): 2 210 338 569,48 PLN (dwa etapy inwestycji)
Kwota całkowita dofinansowania: 1 700 129 816,34PLN
Kwota dofinansowania stanowi pokrycie 100% wydatków kwalifikowanych przeznaczonych na realizację dwóch etapów Projektu.
Cele projektu:
Trasa Armii Krajowej jest jednym z najważniejszych elementów modernizowanego układu komunikacyjnego Warszawy. Ma istotne znaczenie zarówno dla ruchu lokalnego w dynamicznie rozwijającej się części miasta, jak też dla ruchu tranzytowego przebiegającego przez Warszawę na wschód Polski.
Istniejący stan techniczny trasy i rozwiązania komunikacyjne nie odpowiadały potrzebom stale rosnącego ruchu. Liczba pojazdów na Trasie i w okolicach często przekraczała jej przepustowość. Powodowało to zatory i ogromne zagrożenie dla kierowców, pieszych, rowerzystów i podróżnych komunikacji miejskiej. Rosnący ruch spowodowany budową nowych osiedli mieszkaniowych i coraz większą liczbą samochodów wywołał pilną konieczność modernizacji Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej.
Realziacja inwestycji wpłynie na:
· podwyższenie komfortu jazdy podróżujących,
· usprawnienie przejazdu przez rejony m. st. Warszawy,
· polepszenie warunków dostępności do terenów, poprzez podwyższenie jakości i klasy drogi - przyczyni się to do rozwoju sytuacji ekonomicznej przedsiębiorców i mieszkańców
regionu
· zwiększenie przepustowości sieci drogowej Warszawy i wynikające z tego oszczędności
czasu użytkowników tej sieci,
· redukcję liczby wypadków,
· oszczędności wynikające z redukcji toksycznych składników spalin,
· polepszenie klimatu akustycznego otoczenia drogi,
· zwiększenie ilości tras rowerowych.