ZAMAWIAJĄCY

 

 

 

 

INŻYNIER

 

 

 

 

WYKONAWCA

 

 

 

 

   

27.04.2015-03.05.2015


Roboty mostowe:

 

        Most Grota-Roweckiego:

 

        Nitka Północna

 

·         zakończono czyszczenie strumieniowo – ścierne konstrukcji stalowej,

 

·         zabezpieczenie antykorozyjne w przęśle nr 5 i 6 (wykonywanie międzywarstwy i warstwy zamykającej)

 

        Nitka południowa

 

·         scalanie konstrukcji – zakończono przęsło nr 1,2,3,4,5 zaawansowanie robót na przęsłach 6 i 7 wynosi 90%

 

·         zabezpieczenie antykorozyjne przęsło nr 1, 2, 6

 

·         prace wykończeniowe (montaż balustrady, krawężników kamiennych, gzymsów z polimerobetonu, zbrojenie kap chodnikowych)

 

·         montaż belki dylatacyjnej na podporze P1

 

·         prace związane z odtworzeniem ścian komory przyczółka na podporze P8

 

·         rozpoczęto prace związane z montażem deskowania pod strop na komorze P8

 

·         prace hawerskie – wykonano przęsła nr 1,2,3,6,7 (wewnątrz) prace trwają w przęśle nr 4 i 5

 

        Półtunelowe ekrany akustyczne przy Osiedlu Potok na Trasie AK na nitce południowej:

 

·         Ramy zamontowano i zaspawano styki w osiach 153-25

 

·         Ramy zamontowano w osiach 23-17

 

·         Antykorozja styków wykonanna w osiach 153-87

 

·         Antykorozja w trakcie wykonywania w osiach 85-71

 

·         Szpachlowanie barier betonowycyh – wykonanie 45%

 

·         Montaż konstrukcji poszycia wykonane  – 15%

 

        Remontowany wiadukt zachodni nad Trasą AK na węźle Powązkowska

 

·         Zbrojenie płyty nadbetonu

 

        Mur oporowy po północnej stronie łącznicy wjazdowej zachód-wschód węzła Powązkowska

 

·         beton wyrównawczy pod fundament pod okładziny z paneli

 

·         zbrojenie fundamentu pod okładziny z paneli

 

        Remontowany wiadukt południowy nad ulicą Broniewskiego:

 

·         Zbrojenie kapy zewnętrznej

 

·         Zbrojenia zabudów na skrzydłach po stronie zewnętrznej

 

·         montaż desek gzymsowych  

   

·         zbrojenie i betonowanie kapy wewn.    

 

·         zbrojenie kapy zewn.

 

        Remontowana kładka w ciągu ulicy Żelazowskiej

 

·         przygotowanie podłoża pod nawierzchnię na gzymsach

 

·         nawierzchnia na gzymsach

 

        Remontowana estakada w ciągu łącznicy wjazdowej w relacji północ – wschód (ul. Marymoncka – Marki) na węźle Marymoncka:

 

·         Zbrojenie kap

 

        Remontowana estakada w ciągu łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – ul. Słowackiego) na węźle Marymoncka (L04L)

 

·         Zbrojenie kap

 

·         antykorozja betonu spodu ustroju i podpór

 

        Remontowany wiadukt tramwajowy nad Trasą AK na węźle Marymoncka:

 

·         Malowanie powierzchni betonowej na spodzie ustroju i podporach

 

        Remontowany wiadukt zachodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Zbrojenie płyty - rama południowa

 

·         Szpachlowanie powierzchni betonowej na spodzie ustroju i podporach (oprócz części w osiach 0 +1 nad ruchem)

 

        Remontowana kładka zachodnia przy wiadukcie tramwajowym w ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Nawierzchnia żywiczna na schodach północnych

 

·         antykorozja betonu spodu ustroju i podpór w osiach 0÷+2

 

        Remontowana kładka wschodnia przy wiadukcie tramwajowym w ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         antykorozja betonu spodu ustroju i podpór w osiach 0÷+2 i +3÷+4

 

        Nowobudowane przejście pod łącznicą południe – wschód na węźle Marymoncka:

 

·         izolacja gruba

 

        Tunel w ciągu ulic Gdańskiej i Hłaski pod Trasą AK:

 

·         Zakończono zasypki przyczółków

 

·         Zbrojenie,  deskowanie i betonowanie wsporników zach. pod słupy ekranów akust. w pasie rozdziału  

          

·         beton wyrównawczy pod płytę przejściową wsch. i zach.

 

·         zbrojenie, deskowanie i betonowanie płyty przejściowej wsch. i zach.

 

        Remontowany zachodni wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK

 

·         montaż podparcia i deskowania kap

 

·         Rama północna - antykorozja betonu spodu ustroju i podpór

 

·         Rama południowa - zbrojenie nadbetonu płyty

 

·         Rama południowa - antykorozja betonu spodu ustroju i podpór w osiach 0÷+3

 

        Odbudowywana kładka nad Trasą AK przy Osiedlu Potok

 

·         zabezpieczenie antykorozyjne styków montażowych konstrukcji stalowej (nad nitką południową)

 

·         montaż balustrady szczeblinkowej na podporze P1 i P3

 

·         montaż deskowania i zbrojenia płyty pomostu

 

        Odbudowywany wiadukt południowy w ciągu Trasy nad ulicą Gwiaździstą i Łachą Potocką:

 

·         kontynuacja zbrojenia poprzecznic i przęseł UN

 

·         zabetonowano płytę przejściową w osi 7P

 

·         kontynuacja zasypek w osi 1P

 

·         zabetonowano skrzydło przyczółka w osi 1P

 

        Mur oporowy po stornie południowo – zachodniej  wiaduktu nad ulicą Gwiaździstą i Łachą Potocką:

 

·         zasypki

 

        Południowa część wiaduktu Trasy AK nad fragmentem łącznicy zjazdowej w relacji wschód – południe (Marki – Centrum, tj. 53T) na węźle Wisłostrada

 

·         w trakcie montażu paneli muru z gruntu zbrojonego i zasypek za przyczółkiem w osi 1 i 2

 

·         zabetonowano ściankę zapleczną w osi 1

 

        Remontowana łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ – wschód (Gdańsk – Marki) na węźle Wisłostrada

 

·         układanie papy, kotew talerzowych i krawężnika w osiach 1-4

 

·         w trakcie napraw betonu słupów i ustroju od spodu

 

        Remontowane przejście dla pieszych pod łącznicą południe – zachód (Centrum – Poznań)  na węźle Wisłostrada

 

·         Roboty remontowe gzymsów

 

        Odbudowywana łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe – wschód (Centrum – Marki) na węźle Wisłostrada

 

·         Szalowanie UN

 

·         Zbrojenie UN

 

        Remontowany wiadukt południowy nad Traktem Nadwiślańskim (ul. Wybrzeże Puckie)

 

·         betonowanie kapy południowej

 

        Łącznica zjazdowa w relacji wschód – północ (Marki – ul. Modlińska) na węźle Modlińska:

 

·         Zbrojenie ustroju P17(5T) - P7

 

·         zbrojenie i deskowanie korpusu podpory – p. 9

 

        Łącznica zjazdowa w relacji zachód – północ (Poznań – ul. Modlińska) na węźle Modlińska

 

·         deskowanie i betonowanie ścianki zaplecznej przyczółku – p. 21  

             

·         betonowanie części muru oporowego na ławie fund. p. 13   

                        

·         sprężenie płyty ustroju nośnego – p. 10-11              

                                         

·         demontaż deskowania i rusztowania – p. 10-11        

                                     

·         zasypka ław fundamentowych – p. 13 i 14            

                                           

·         montaż łożysk 15, 16  

                                                                                           

·         układanie płyt pod rusztowania ustroju nośnego – p. 15-21                          

 

·         montaż rusztowania i deskowania ustroju nośnego – p. 15-21     

               

·         montaż zbrojenia ustroju nośnego – p. 15-21  

                                                

·         zasypka za przyczółkiem – p. 21   

                                                                                      

·         śrutowanie powierzchni betonu pod izolację kap – p. 17/5T-6/  

 

        Remontowana łącznica w relacji zachód – południe na węźle Modlińska

 

·         zbrojenie i betonowanie kap  

               

        Estakada łącząca zjazdy w relacji wschód – północ i zachód – północ z ulicą Modlińską:

 

·         Rozszalunek UN C

 

·         montaż krawężników    

                                                                         

·         śrutowanie powierzchni betonu pod izolację kap – p. 11-17

 

 

Roboty drogowe:

 

ROBOTY ROZBIÓRKOWE

 

1.          Rozbiórka krawężnika oraz cięcie nawierchni asfaltu pas dzielący ul. Modlinska JP

 

2.          Cięcie krawędzi asfaltu TG strona południowa km 1+800 – 1+980 strona prawa cięcie krawędzi asfaltu

 

3.          Rozbiórka krawężnika ul. Jagiellońska JL 0+820 – 0+950

 

ROBOTY ZIELENIARSKIE

 

1.          Humusowanie rejon międzi ul. Powązkowska i ul. Broniewskiego oraz rekultywacia trawników

 

2.          Humusowanie oraz rekultywacja trawników w okolicach stacje BP przy kłądke 17T

 

ROBOTY ZIEMNE/BRUKARSKIE

 

1.          L05L w. Marymoncka km 0+000 -0+180 - Roboty ziemne – wykop, Stabilizacja, Warstwa technologiczna

 

2.          TG j.p.k.p. km -0+125 - 0+180 - Roboty ziemne – wykop, Stabilizacja, Warstwa technologiczna

 

3.          TG j.p.k.p. km -0+125 - 0+360 - Krawężnik kamienny, Miniposzerzenie z betonu, Obrzeże

 

4.          TG j.p.k.p. km 0+780 - 1+000 - Roboty ziemne – nasyp

 

5.          TG j.p.k.p. km 1+100 - 1+450 – Warstwa technologiczna, Opaska, Ściek z kostki - prace wykończeniowe

 

6.          TG j.p.k.p.k.l. km 1+020 - 1+1300- Roboty ziemne

 

7.          ZR1P k.p. km 0+595 - 0+670 - Nawierzchnia z betonu B-40

 

8.          ZR1P k.p. km 0+710 - 0+805 - Podbudowa z kruszywa pod krawężnik, Warstwa technologiczna, krawężnik kamienny

 

9.          Wjazd L01P w. Broniewskiego k.l. km 0+265 - 0+325 -  Podbudowa z kruszywa pod krawężnik

 

10.      C2; C2akm 0+000 - 0+100 - Podbudowa z kruszywa - roboty odtworzeniowe

 

11.      C1b km 0+000 - 0+050 - Podbudowa z kruszywa - roboty odtworzeniowe

 

12.      C9 km 0+000-0+295 - Nawierzchnia z kostki – chodnik

 

13.      C9a km 0+020 - 0+240 - Roboty ziemne – wykop

 

14.      C8 km 0+000 - 0+080 - Roboty ziemne – nasyp

 

15.      C10 km 0+200 - 0+300;  km 0+060 - 0+200 - Roboty ziemne – nasyp/ wykop

 

16.      C10 km 0+300 - 0+400- Obrzeże, warstwa mrozoochronna

 

17.      C11a km 0+005-0+055 – Roboty ziemne profilowanie podłoża

 

18.      C13C km 0+000-0+173 - Roboty ziemne- wzmocnienie podłoża warstwa mrozoochronna

 

19.      C13b km 0+200-0+315; 0+59,72-0+138,5 - kostka brukowa

 

20.      L01P w. Marymoncka km 0+095 - 0+115 - Roboty ziemne – nasyp

 

21.      L01P w. Broniewskiego km 0+040 - 0+105 - Roboty ziemne – wykop, stabilizacja, warstwa technologiczna, Podbudowa z kruszywa pod krawężnik

 

22.      L01P km 0+260,93-0+294-93 -  Roboty ziemne profilowanie koryta, Ustawienie krawężnika kamiennego

 

23.      ul. Modlińska st. lewa km 0+212,5-0+322,5 - Roboty ziemne - profilowanie podłoża pod krawężnik

 

24.      Zjazd L02P k.p. km 0+060 - 0+080 - Podbudowa z kruszywa pod krawężnik

 

25.      ul. Jagiellońska km 0+850-0+958 - Ustawienie krawężnika kamiennego

 

26.      L03L str. L km 0+320-0+560 - Wykop pod krawężnik, podłoże pod krawężnik i ławę betonową podkrawężnikową z kruszywa łamanego, wykop pod konstrukcję jezdni (cała szerokość)

 

 

EKRANY AKUSTYCZNE CZĘŚCI DROGOWEJ

 

1.          Ekran nr 11- wypełnienie

 

2.          Ekran nr 14 – wkładanie podwalin

 

 

ROBOTY BITUMICZNE

 

1.          Skropienie emulsją kruszywa pod nawierzchnię ścieżki rowerowej :

 

       Ścieżka rowerowa C1a , Żelazowska str.  L. 0+491-0+665

 

       ścieżka rowerowa C1b 0+000-0+051,8

 

       Ścieżka rowerowa C2a Żelazowska s. P

 

       ścieżka rowerowa C2  0+000-0+080

 

2.          Wykonanie warstwy ścieralnej SMA 8S: C1a, C2a, C2, C1b

 

 

Roboty branżowe:

 

        Trasa AK – Budowa oświetlenia Węzeł Broniewskiego i Modlińska

 

        Budowa sygnalizacji w rejonie węzła Broniewskiego

 

        Budowa i wzmocnienie kanału w Łącznicy LO1 P

 

        Budowa kanalizacji deszczowej w łącznicy L03L

 

        Budowa  przykanalików oraz regulacja wpustów deszczowych

 

        Regulacja i roboty wykończeniowe na studniach teletechnicznych w zakresie CSZR

 

        Regulacja studni i budowa wpustów deszczowych na węźle Modlińska

 

 

Planowane zamknięcia i otwarcia:

 

Wdrażanie organizacji ruchu w planowanych terminach w dużym stopniu uzależnione jest od warunków atmosferycznych. Przy wystąpieniu opadów, a także spadku temperatur poniżej 0˚ C, ze względów technologicznych niemożliwe jest wykonywanie oznakowania mającego bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Dlatego też terminy wprowadzanych organizacji ruchu mogą ulec zmianom do zaplanowanych, podanych poniżej.

 

        W nocy z 23 na 24 kwietnia w godzinach 22:00-6:00 planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, które przewiduje zawężenia jezdni głównej Trasy Armii Krajowej w relacji Poznań-Białystok w związku z czyszczeniem wypustów mostowych na Moście gen. Stefana Grota-Roweckiego. Na moście, lokalnie na wysokości wypustów będzie wyłączany z ruchu lewy pas.

 

        W dniu 24 kwietnia (od godz. 22:00) do dnia 27 kwietnia (do godz. 6:00) planowane jest prowadzenie prac brukarskich i kanalizacyjnych na zachodniej jezdni ul. Modlińskiej. W związku z powyższym w dniu 24 kwietnia wprowadzona zostanie organizacja ruchu, która przewiduje wyłączenie prawego pasa ruchu jezdni ul. Modlińskiej (w relacji Tarchomin-Centrum) na odcinku od skrzyżowania z ul. Elektronową do tymczasowej zatoki autobusowej. Ponadto zamknięta zostanie łącznica L05L (w relacji Marki-Centrum). Relacja ta będzie utrzymana poprzez zjazd na pętlę autobusową „Żerań”.

 

        W nocy z 24 na 25 kwietnia, w godzinach nocnego wyłączenia ruchu tramwajowego planowane jest prowadzenie robót branżowych na ul. Broniewskiego (wymiana kabli sygnalizacji świetlnej). W związku z powyższym, wprowadzona zostanie organizacja ruchu, która prawostronnie zawęzi wschodnią jezdnię ul. Broniewskiego na długości ok. 10 m. przed przejazdem przez torowisko tramwajowe (kierunek Bielany–Centrum).

 

 

Przeprowadzone zmiany:

 

        W dniu 14 listopada (w godzinach nocnych) rozpoczęto wprowadzanie tymczasowej ą organizacji  ruchu, która otworzyła dla ruchu wyremontowaną jezdnię północną Trasy Armii Krajowej na odcinku od węzła Powązkowska do ul. Marka Hłaski. Od godzin porannych dnia 16 listopada ruch na tym odcinku prowadzony  jest dwoma psami w obu kierunkach. Zamknięto jezdnię południową na tym odcinku w celu kontynuacji przebudowy drogi S-8. Na węźle Marymoncka utrzymane zostały zjazdy z dróg zbiorczo rozprowadzających w kierunkach: północnym, południowym, zachodnim i wschodnim oraz przystanki autobusowe w kierunkach do Centrum i Pragę pod ul. Juliusza Słowackiego. Wdrożona organizacja ruchu będzie obowiązywać do października 2015.

 

        W dniu 26 listopada (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która otwiera wyremontowaną jezdnię wschodnią wiaduktu w ciągu ul. Mickiewicza (Obiekt 45T). Ruch jest prowadzony po jednym pasie w obydwu kierunkach na długości ok. 150 m. Dla prowadzenia remontu Obiektu 45T zamknięta została jezdnia zachodnia ul. A. Mickiewicza. Wdrożona organizacja ruchu będzie obowiązywała do października 2015.

 

        W dniu 1 grudnia (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która zamyka łącznicę wjazdową na Trasę Armii Krajowej w relacji południe-wschód (Centrum-Marki) z ul. Juliusza Słowackiego. Ruch w tej relacji poprowadzony jest ulicami: Włościańską, Żelazowską i zbiorczo-rozprowadzającą do trasy głównej. Wprowadzona organizacja ruchu pozwala wykonać remont łącznicy L01P oraz budowę obiektu 18T(A) w ciągu tej łącznicy. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywać do października 2015.

 

         W dniu 20 stycznia (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na węźle Marymoncka. Zamknięto jezdnię zachodnią ul. Słowackiego oraz łącznicę wjazdową L04L w relacji wschód-południe (Marki-Centrum), a także łącznicę zjazdową L02P na Trasę Armii Krajowej w relacji północ-wschód (Bielany-Marki). Ruch w obu kierunkach na ul. Słowackiego pomiędzy ul. Żeromskiego i ul. Włościańską prowadzony jest (poprzez przewiązki) jezdnią wschodnią po wyremontowanym obiekcie 18T. Relacja wschód południe (Marki-Centrum) jest prowadzona otwartą łącznicą L06L na węźle Wisłostrada. Relacja północ-wschód (Bielany-Marki) jest prowadzona ul. Włościańską, Żelazowską, jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą do Trasy Armii Krajowej. Ruch w relacji wschód-północ (Marki-Bielany) został utrzymany bez zmian. Wprowadzona organizacja ruchu umożliwia remont obiektu 11T w ciągu ul. Słowackiego, remonty łącznic L04L i L02P, a także obiektów 7T i 8T na węźle Marymoncka. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do października 2015 roku.

 

        W dniu 22 stycznia (od godzin porannych) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która przewiduje sukcesywne zawężenia ciągów pieszych i rowerowych oraz prawego pasa wzdłuż południowej jezdni zbiorczo-rozprowadzającej na odcinku Powązkowska-Broniewskiego. Tymczasowa organizacja ruchu pozwala na prowadzenie robót przy budowie ekranów dźwiękochłonnych Nr. 2, 7a, 8 oraz 11. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do 30.04.2015 roku.

 

        W dniu 22 stycznia (ok. godz. 14.00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na ul. Gwiaździstej, która otwiera jezdnię zachodnią pod wiaduktami trasy Armii Krajowej. Wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji północ – południe, w kierunku Centrum. Ruch w relacji południe – północ prowadzony jest dotychczasowym objazdem  ulicami: Potocką, Mickiewicza, Klaudyny oraz Podleśną. Taka organizacja ruchu umożliwia kontynuację budowy obiektu 9T nad ul. Gwiaździstą. Wykonawca planuje czasowe (weekendowe i nocne) wyłączenia z ruchu otwartej jezdni zachodniej na czas bezpiecznego montażu elementów konstrukcji nośnej i betonowania płyty obiektu 9 T w ciągu Trasy Armii Krajowej. Organizacja ta  będzie obowiązywała do października 2015 roku.

 

         W dniu 27 lutego (w godz. późnowieczornych) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która zamknęła jezdnię zachodnią węzła Powązkowska. Ruch prowadzony jest jezdnią wschodnią. W kierunku Centrum odbywa się w czasie szczytu porannego dwoma pasami, natomiast w czasie szczytu popołudniowego jednym pasem. Ruch w kierunku Bemowa odbywa się w czasie szczytu porannego jednym pasem, w czasie szczytu popołudniowego po dwóch pasach ruchu. Zmiana kierunku ruchu na środkowym pasie wprowadzana jest codziennie w godzinach 12.00 i 22.00. Ponadto na Węźle Powązkowska utrzymane są relacje:

 

·         zachód – południe;

 

·         zachód – wschód;

 

·         zachód – północ;

 

·         południe wschód;

 

·         południe – północ;

 

·         wschód – południe;

 

·         wschód – zachód;

 

·         wschód – północ;

 

·         północ – zachód;

 

·         północ – południe; 

 

W zależności od potrzeb dla prowadzonych robót przewidujemy również modyfikacje projektu, o wdrażaniu których będziemy powiadamiali Inżyniera Kontraktu, Zamawiającego oraz odpowiednie Służby Miejskie, zgodnie z procedurami kontraktowymi. Procesu wdrażania zakończył się dnia 28.02.2015 r. Wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, zgodnie z założeniami harmonogramowymi będzie obowiązywała do końca lipca 2015 roku.

 

        W dniu 10 kwietnia 2015 roku (godzinach nocnych) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która zamknęła jezdnie zbiorczo-rozprowadzające na węźle Broniewskiego. Zamknięte zostały zjazdy z ulicy Broniewskiego

 

·         W kierunku ul. Gen. Maczka (i Powązkowskiej) – wschód – zachód (L03L)

 

·         W kierunku ul. Żelazowskiej (w relacji Centrum-Marki) – zachód-wschód (L01P)

 

Objazdy w tych relacjach prowadzone są ulicami: Rudnickiego i Krasińskiego w kierunku zachodnim oraz Włościańską w kierunku wschodnim. Powyższa organizacja ruchu pozwala wykonać prace związane z odwodnieniem korpusu drogi, wymianę konstrukcji jezdni oraz inne roboty drogowe i branżowe na jezdniach zbiorczych w układzie docelowym. Wyremontowana droga zbiorczo-rozprowadzająca od ul. Powązkowskiej do ul. Broniewskiego (L02P) została udostępniona do ruchu. Wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywała do dnia 15.05.2015

 

        W dniu 22 kwietnia 2015 roku (w godzinach nocnych) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która zamknęła jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą w relacji Centrum-Bródno. Ruch w relacji Poznań-Białystok prowadzony jest dwoma pasami jezdni głównej trasy S-8 oraz wydzielonym pasem w prawo w kierunku Bródna (powrót na jezdnię zbiorczo-rozprowadzającą). Na węźle Modlińska utrzymane są wszystkie relacje wjazdowe i zjazdowe. Przystanek autobusowy w kierunku Bródna i Marek został usytuowany w tymczasowej lokalizacji. Powyższa organizacja ruchu pozwala na prowadzenie robót przy budowie kolejnych przęseł obiektu 6T na węźle Modlińska. Wprowadzona organizacja ruchu będzie obowiązywać do 23.05.2015

 

        W dniu 22 kwietnia 2015 roku od godzin porannych rozpoczęły się prace związane z budową ciągów pieszo-rowerowych w północno-zachodniej części węzła Wisłostrada. Jednocześnie informujemy, że przystanek autobusowy przy łącznicy L06L (kierunek Praga-Centrum) został uruchomiony w dniu 22 kwietnia 2015 roku. Prace potrwają do połowy maja 2015 roku.

 

        W nocy z 22 na 23 kwietnia, w godzinach 22:00 – 6:00 zawężono jezdnię główną Trasy Armii Krajowej w relacji Białystok-Poznań. Na moście, lokalnie na wysokości wpustów był wyłączany z ruchu prawy pas.