ZAMAWIAJĄCY

 

 

 

 

INŻYNIER

 

 

 

 

WYKONAWCA

 

 

 

 

   

24.08.2015-30.08.2015


Roboty mostowe:

 

         Most Grota-Roweckiego – nitka południowa:

 

·         Zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni stalowych

 

·         Umocnienie koryta rzeki

 

·         Prace wykończeniowe podpór

 

         Mur oporowy po południowej stronie łącznicy południowej na Węźle Powązkowska:

 

·         Humusowanie terenu przyległego do muru

 

         Przejście dla pieszych pod łącznicą południe – wschód na Węźle Marymoncka:

 

·         Profilowanie skarpy pod umocnienie

 

         Węzeł Marymoncka – remontowana łącznica zjazdowa z Trasy na kierunku wschód – południe:

 

·         Roboty wykończeniowe i prace porządkowe

 

         Węzeł Marymoncka – remontowana łącznica wjazdowa na Trasę na kierunku północ – wschód:

 

·         Roboty wykończeniowe i prace porządkowe

 

         Węzeł Marymoncka – remontowany wiadukt w ciągu zachodniej jezdni ulicy Marymonckiej:

 

·         Roboty wykończeniowe i prace porządkowe

 

         Węzeł Marymoncka – remontowany wiadukt zachodni ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Roboty wykończeniowe i prace porządkowe

 

         Węzeł Marymoncka – remontowana kładka dla pieszych przy  zachodnim wiadukcie w ciągu ul. Słowackiego nad Trasą AK:

 

·         Montaż szybów windowych

 

         Wiadukt ul. Mickiewicza nad Trasą AK:

 

·         Roboty wykończeniowe

 

         Wiadukt w ciągu Trasy nad ulicą Gwiaździstą i Łachą Potocką:

 

·         umocnienie skarp pod obiektem

 

·         darniowanie stożków

 

·         odtworzenie umocnienia brzegów kanału pod obiektem

 

         Remontowana łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji północ - schód (Gdańsk - Marki) na węźle Wisłostrada:

 

·         Roboty wykończeniowe

 

         Łącznica wjazdowa na Trasę AK w relacji południe – wschód (Centrum – Marki) na węźle Wisłostrada

 

·         Nawierzchnia – warstwa wiążąca i ścieralna

 

·         Umocnienie skarpy pod obiektem

 

·         Zabruk spoczników schodów

 

         Wiadukt 53T w ciągu Trasy nad łącznicą zjazdową wschód – południe na Węźle Wisłostrada:

 

·         roboty wykończeniowe

 

         Południowy wiadukt w ciągu Trasy nad Wisłostradą:

 

·         umocnienie skarp pod obiektem

 

·         zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych

 

         Remontowane przejście dla pieszych 59T pod łącznicą południe – zachód na węźle Wisłostrada:

 

·         nawierzchnia na schodach

 

         Wiadukt środkowo – południowy nad Traktem Nadwiślańskim na węźle Modlińska:

 

·         Montaż barier

 

·         Warstwa ścieralna nawierzchni

 

         Remontowany wiadukt południowy nad Traktem Nadwiślańskim na węźle Modlińska:

 

·         Zakończenie rekonstrukcji schodów

 

·         Zakończenie antykorozja powierzchni betonowych

 

         Nowobudowany obiekt w ciągu łącznicy wschód – północ na węźle Modlińska:

 

·         betonowanie kap chodnikowych

 

·         antykorozja powierzchni betonowych

 

·         zbrojenie i deskowanie konstrukcji schodów

 

·         wykop pod fundament windy

 

·         izolacja ustroju niosącego – odcinek od osi 1 do osi 7

 

         Nowobudowany obiekt w ciągu łącznicy zachód – północ na węźle Modlińska:

 

·         Montaż desek gzymsowych

 

·         zbrojenie i betonowanie kap chodnikowych

 

·         demontaż deskowania i wież podporowych p.12-15

 

·         montaż barier ochronnych

 

         Nowobudowany obiekt na węźle Modlińska prowadzący ruch z kierunków wschód – północ i zachód północ AK:

 

·         izolacja ustroju niosącego – odcinek od osi 1 do osi 7

 

·         montaż elementów odwodnienia

 

 

Roboty drogowe:

 

ROBOTY ROZBIÓRKOWE

 

         Rozbiórka ścieżka C1g, C23

 

ROBOTY ZIELENIARSKIE

 

         Humusowanie oraz rekultywacja C1c,

 

         Humusowanie terenów w. Wisłostrada – teren w okolicy Hondy, C14a, C14d, C14b

 

         Uzupełnienie humusu TG 2+300-2+480

 

         Humusowanie oraz rekultywacja ul. Mickiewicza JP , ul. Broniewskiego

 

         Humusowanie skarpy pomiędzy obiektami 53T-55T

 

ROBOTY ZIEMNE/ BRUKARSKIE

 

         C10d km 0+000 - 0+040 - Nawierzchnia z kostki – chodnik,

 

         C10 km 0+000 - 0+080 - Podbudowa z kruszywa, Podbudowa z kruszywa, Nawierzchnia z kostki – chodnik

 

         C3c km 0+000 - 0+100 – Obrzeża, Podbudowa z kruszywa

 

         C5 km 0+000 - 0+050- Nawierzchnia z kostki – chodnik, Warstwa mrozoochronna

 

         C6 km 0+190 - 0+215 - Podbudowa z kruszywa, Nawierzchnia z kostki – chodnik

 

         C20 - Podbudowa z kruszywa 0/31,5mm pod ścieżki gr. 15 cm, Nawierzchnia z kostki

 

         ul. Marymoncka j.l.k.l. km 0+000 - 0+120 – Obrzeże, opaska

 

         ul. Modlińska JL str. L km 0+400-0+600 - Krawężnik kamienny, Nawierzchnia z kostki, zabruk

 

         ul. Modlińska JL str. L km 0+000-0+958 - Poszerzenia z betonu C12/15

 

         L04L Modlińska km 0+620-0+760 - Warstwa mrozoochronna gr. 15 cm, Podbudowa z kruszywa 0/31,5mm gr. 20 cm

 

         TG j.p.k.p. km 1+450 (przewiązka) - Podbudowa z kruszywa pod krawężnik

 

         TG 28T/AVAX – Zabruki

 

         TG j.p.k.l. km 1+695 - 1+785 – Dren 24as

 

         TG j.p.k.l. km 2+020 - 2+030 -  Nawierzchnia z kostki – zabruk

 

         L01P w. Marymoncka k.l. km 0+100 - 0+135 - Roboty ziemne – nasyp ( skarpa)

 

ROBOTY BITUMICZNE

 

         Ul. Modlińska/Jagiellońska - Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych - warstwa po frezowaniu, Nawierzchnia AC WMS 16W grubości 9cm (KR5-KR6) , Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych - warstwa wiążąca, Warstwa ścieralna SMA 0/8 grubości 3 cm

 

         Ul. Hłaski – podbudowa, wiążąca, ścieralna

 

 

Roboty branżowe:

 

         Budowa ostatniego odcinka kanału KD 63

 

         Regulacje wpustów i podłączenia obiektów

 

         Montaż oświetlenia na węźle Powązkowska

 

         Budowa linii kablowej w pasie rozdziału TG po likwidacji przewiązki

 

         Montaż opraw tunelowych Mario

 

         Montaż oświetlenia na obiekcie 2T

 

         Montaż sygnalizatorów na Węźle Modlińska

 

         Montaż kamer i kabli do kaset sygnalizacyjnych na węźle Powązkowska

 

         Montaż kamer rowerowych i drogowych z okablowaniem na węźle Broniewskiego

 

 

Planowane zamknięcia i otwarcia:

 

         W dniu 25 sierpnia (w godz. porannych) dla potrzeb robót nawierzchniowych na przylegających ciągach pieszo-rowerowych, zostanie zamknięta kładka dla pieszych, nad Trasą Armii Krajowej, w ciągu ul. Kolektorskiej. Ruch pieszych będzie prowadzony poprzez wiadukty ul. Słowackiego. Powyższa organizacja ruchu będzie obowiązywała do dnia 31 sierpnia 2015 r.

 

         W dniu 26 sierpnia (ok. godz. 22) planowane jest wprowadzanie tymczasowej organizacji ruchu, która przewiduje otwarcie wyremontowanej jezdni zachodniej wiaduktu w ciągu ulicy Adama Mickiewicza (obiekt 45T). Ruch będzie prowadzony po jednym pasie w obydwu kierunkach na długości ok. 150 m. Dla prowadzenia robót wykończeniowych obiektu 45T zamknięta zostanie jezdnia wschodnia ul. A. Mickiewicza. Przystanek autobusowy zostanie usytuowany w tymczasowej lokalizacji (przed obiektem). Wdrożona organizacja ruchu będzie obowiązywała do 12 września 2015 r.

 

         W dniu 28 sierpnia (ok. godz. 24.00) planowane jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na węźle Modlińska, która przewiduje weekendowe zamknięcie łącznicy zjazdowej (L05L) z Trasy Toruńskiej w kierunku południowym oraz zjazdu na pętlę autobusową Żerań. Objazdy do ulic Jagiellońska – Modlińska będą prowadzone poprzez węzeł Marywilska do Ronda Starzyńskiego oraz węzeł Wisłostrada do mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Powyższa organizacja pozwoli wykonać docelowe roboty bitumiczne na nawierzchni łącznicy i będzie obowiązywać do godzin późnowieczornych dnia 30 sierpnia 2015 r.

 

         Nocne zamknięcie łącznicy zjazdowej L02P na węźle Wisłostrada w relacji Poznań – Gdańsk. Objazd w tej relacji będzie poprowadzony ulicą Wybrzeże Gdyńskie i zawróceniu na węźle Krasińskiego. Wprowadzona organizacja pozwoli w sposób bezpieczny wykonać wykończeniowe roboty drogowe na łącznicy zjazdowej L02L. Wdrożenie organizacji ruchu planowane jest w nocy 28 sierpnia (godz. 22.00) i będzie obowiązywało do 29 sierpnia (godz. 2.00).

 

 

Przeprowadzone zmiany:

 

         W dniu 14 listopada (w godzinach nocnych) rozpoczęto wprowadzanie tymczasowej ą organizacji  ruchu, która otworzyła dla ruchu wyremontowaną jezdnię północną Trasy Armii Krajowej na odcinku od węzła Powązkowska do ul. Marka Hłaski. Od godzin porannych dnia 16 listopada ruch na tym odcinku prowadzony  jest dwoma psami w obu kierunkach. Zamknięto jezdnię południową na tym odcinku w celu kontynuacji przebudowy drogi S-8. Na węźle Marymoncka utrzymane zostały zjazdy z dróg zbiorczo rozprowadzających w kierunkach: północnym, południowym, zachodnim i wschodnim oraz przystanki autobusowe w kierunkach do Centrum i Pragę pod ul. Juliusza Słowackiego. Wdrożona organizacja ruchu będzie obowiązywać do października 2015.

 

         W dniu 26 listopada (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która otwiera wyremontowaną jezdnię wschodnią wiaduktu w ciągu ul. Mickiewicza (Obiekt 45T). Ruch jest prowadzony po jednym pasie w obydwu kierunkach na długości ok. 150 m. Dla prowadzenia remontu Obiektu 45T zamknięta została jezdnia zachodnia ul. A. Mickiewicza. Wdrożona organizacja ruchu będzie obowiązywała do października 2015.

 

         W dniu 1 grudnia (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu, która zamyka łącznicę wjazdową na Trasę Armii Krajowej w relacji południe-wschód (Centrum-Marki) z ul. Juliusza Słowackiego. Ruch w tej relacji poprowadzony jest ulicami: Włościańską, Żelazowską i zbiorczo-rozprowadzającą do trasy głównej. Wprowadzona organizacja ruchu pozwala wykonać remont łącznicy L01P oraz budowę obiektu 18T(A) w ciągu tej łącznicy. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywać do października 2015.

 

          W dniu 20 stycznia (ok. godz. 22:00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na węźle Marymoncka. Zamknięto jezdnię zachodnią ul. Słowackiego oraz łącznicę wjazdową L04L w relacji wschód-południe (Marki-Centrum), a także łącznicę zjazdową L02P na Trasę Armii Krajowej w relacji północ-wschód (Bielany-Marki). Ruch w obu kierunkach na ul. Słowackiego pomiędzy ul. Żeromskiego i ul. Włościańską prowadzony jest (poprzez przewiązki) jezdnią wschodnią po wyremontowanym obiekcie 18T. Relacja wschód południe (Marki-Centrum) jest prowadzona otwartą łącznicą L06L na węźle Wisłostrada. Relacja północ-wschód (Bielany-Marki) jest prowadzona ul. Włościańską, Żelazowską, jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą do Trasy Armii Krajowej. Ruch w relacji wschód-północ (Marki-Bielany) został utrzymany bez zmian. Wprowadzona organizacja ruchu umożliwia remont obiektu 11T w ciągu ul. Słowackiego, remonty łącznic L04L i L02P, a także obiektów 7T i 8T na węźle Marymoncka. Tymczasowa organizacja ruchu będzie obowiązywała do października 2015 roku.

 

         W dniu 22 stycznia (ok. godz. 14.00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na ul. Gwiaździstej, która otwiera jezdnię zachodnią pod wiaduktami trasy Armii Krajowej. Wprowadzony został ruch jednokierunkowy w relacji północ – południe, w kierunku Centrum. Ruch w relacji południe – północ prowadzony jest dotychczasowym objazdem  ulicami: Potocką, Mickiewicza, Klaudyny oraz Podleśną. Taka organizacja ruchu umożliwia kontynuację budowy obiektu 9T nad ul. Gwiaździstą. Wykonawca planuje czasowe (weekendowe i nocne) wyłączenia z ruchu otwartej jezdni zachodniej na czas bezpiecznego montażu elementów konstrukcji nośnej i betonowania płyty obiektu 9 T w ciągu Trasy Armii Krajowej. Organizacja ta  będzie obowiązywała do października 2015 roku.

 

         W dniu 25 maja została wdrożona tymczasowa organizacja ruchu. Oznakowanie pionowe na jezdni północnej Trasy Armii Krajowej, w relacji zachód – wschód (Poznań – Białystok) zostało uzupełnione znakiem pionowym A-15 (śliska nawierzchnia) z tabliczką T-2 (100 m) i będzie obowiązywało do września 2015 r.

 

         Od dnia 3 lipca (ok. godz. 22.00) wprowadzono zmienno-czasową organizację ruchu zgodnie z „Projektem czasowej organizacji ruchu dla potrzeb wykonania robót drogowych na wschodniej jezdni  ulicy Wybrzeże Gdyńskie w Warszawie”, zatwierdzonym pod nr IR/IC/2701/15. Zmienno-czasowa organizacja prowadzi ruch na poniższych zasadach: 

 

·         od poniedziałku do piątku :

 

          w godzinach 13-ta – 23-cia ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Gdańska oraz jednym w kierunku Centrum;

 

          w godzinach 23-cia – 13-ta ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Centrum oraz jednym w kierunku Gdańska;

 

·         w weekendy:

 

         od godziny 13-tej w piątki do godziny 13-tej w niedziele ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Gdańska (wyjazdy) oraz jednym w kierunku Centrum;

 

         od godziny 13-tej w niedziele do godziny 13-tej w poniedziałki ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Centrum (powroty) oraz jednym w kierunku Gdańska;

 

Ponadto na węźle Wisłostrada został zamknięty tymczasowy zjazd z jezdni głównej Trasy Armii Krajowej w kierunku Gdańska (łącznica L02P z obiektem 47T) oraz w kierunku Centrum (łącznica L01P z obiektem 48T). Objazdy w tych relacjach poprowadzone są ulicą Broniewskiego oraz Krasińskiego do Wisłostrady. Możliwy jest również objazd Trasą Armii Krajowej, zawrócenie na węźle Marywilska i zjazd na ulicę Wybrzeże Gdyńskie na węźle Wisłostrada utrzymanymi dla ruchu: łącznicą L05L (w relacji wschód – północ) w kierunku Gdańska oraz łącznicą L06L (w relacji wschód – południe) w kierunku Centrum. Wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu obowiązywała do dnia 17 sierpnia 2015 r. Na wyłączonych z ruchu odcinkach będą prowadzone docelowe roboty branżowe oraz drogowe, łącznie z wymianą konstrukcji drogowej.

 

         W nocy z 9 na 10 sierpnia (od godz. 22.00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na jezdni południowej Alei Armii Krajowej. Projekt planowanej tymczasowej organizacji przewiduje poprowadzenie ruchu jednym pasem (środkowym) wyremontowanej głównej jezdni południowej Trasy Armii Krajowej na odcinku od węzła Powązkowska do węzła Wisłostrada. Na jezdnię południową jest możliwy wjazd z Alei Obrońców Grodna (z kierunku Poznania) oraz Alei Prymasa Tysiąclecia (z Ochoty i Woli), zjazdem za rondem Broniewskiego oraz tak jak obecnie jezdnią zbiorczo-rozprowadzającą od ulicy Włościańskiej i Żelazowskiej (pod ulicą J. Słowackiego). Z jezdni południowej jest możliwość zjazdu w kierunku ulicy Władysława Broniewskiego oraz w kierunku Gdańska i Centrum na węźle Wisłostrada. Tymczasowy wjazd na jezdnię północną na węźle Wisłostrada (przed mostem Grota-Roweckiego) prowadzi ruch w kierunku wschodnim  (do Marek i Białegostoku). Ponadto przystanek autobusowy komunikacji miejskiej pod ulicą Adama Mickiewicza w kierunku wschodnim (Bródno, Marki) został uruchomiony w docelowej, poprzedniej lokalizacji.  Ruch tranzytowy w relacji Poznań – Białystok jest prowadzony dwoma pasami północnej jezdni głównej, prawostronnie zawężanej etapowo, odcinkami do jednego pasa. Wyłączenia z ruchu prawego pasa pozwolą na bezpieczne prowadzenie robót  wykończeniowych w pasie dzielącym  przebudowywanej trasy S-8 polegających m. in. na likwidacji przewiązek, budowie ekranów dźwiękochłonnych, oświetlenia, prowadzeniu robót brukarskich i branżowych, montażu urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Powyżej opisana organizacja ruchu będzie obowiązywała do czasu wdrożenia kolejnego etapu, którego  wprowadzenie planowane jest we wrześniu – październiku 2015 roku.

 

         W nocy z 14 na 15 sierpnia (od godz. 22.00) wprowadzono tymczasową organizację ruchu na węźle Modlińska, która przewiduje zamknięcie jezdni wschodniej ulic Modlińskiej i Jagiellońskiej. Ruch w obu kierunkach prowadzony był wyremontowanymi jezdniami zachodnimi ulic. Na jezdnię zachodnią ulicy Jagiellońskiej ruch został poprowadzony poprzez tymczasową przewiązkę (na wysokości parkingu FSO). Powrót na jezdnię wschodnią ulicy Modlińskiej był poprowadzony przejazdem awaryjnym usytuowanym przed Kanałkiem Żerańskim. W celu poprawienia warunków ruchu i komfortu podróżowania, na czas zamknięcia jezdni wschodniej ulic Modlińskiej i Jagiellońskiej, na jezdni zachodniej była wprowadzana zmienno-czasowa organizacja ruchu, która prowadziła ruch na poniższych zasadach:

 

·         od 14 sierpnia (od godz. 23.00) do 16 sierpnia (do godz. 12.00) – ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Legionowa (Tarchomina) oraz jednym w kierunku Centrum;

 

·         od 16 sierpnia (od godz. 13.00) do 17 sierpnia (do godz. 12.00) – ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Centrum oraz jednym w kierunku Legionowa (Tarchomina);

 

·         od 17 sierpnia (od godz. 13.00) do 17 sierpnia (do godz. 23.00) – ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Legionowa (Tarchomina) oraz jednym w kierunku Centrum;

 

·         od 17 sierpnia (od godz. 23.00) do 18 sierpnia (do godz. 12.00) – ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Centrum oraz jednym w kierunku Legionowa (Tarchomina);

 

·         od 18 sierpnia (od godz. 13.00) do 19 sierpnia (do godz. 4.00) – ruch prowadzony dwoma pasami w kierunku Legionowa (Tarchomina) oraz jednym w kierunku Centrum;

 

W dniu 19 sierpnia (o godz. 4.00) zakończono prace remontowe na wschodniej jezdni ulic Modlińskiej i Jagiellońskiej i poprowadzono ruch w układzie docelowym. Na wyłączonych z ruchu odcinku były prowadzone docelowe roboty branżowe oraz drogowe, łącznie z wymianą konstrukcji drogowej.

 

         W dniach od 17 do 26 sierpnia na wewnętrznych pasach ruchu ul. Słowackiego, będą prowadzone docelowe prace brukarskie. Dla bezpiecznego prowadzenia robót, od godzin porannych dnia 17 sierpnia jezdnia wschodnia oraz zachodnia ul. Słowackiego, od skrzyżowania z ul. Włościańską do skrzyżowania z ul. Żeromskiego, zostanie zawężona o skrajne lewe pasy ruchu w obu kierunkach. Ruch w relacjach północ-południe, południe-północ będzie odbywał się dwoma pasami ruchu.

 

         W dniach od 17 sierpnia do 8 września, dla potrzeb rozbiórki przewiązki oraz docelowych robót drogowych, została prawostronnie zawężona jezdnia główna Trasy Armii Krajowej (jezdnia północna), na długości około 400m, za wiaduktami węzła Marymoncka w kierunku wschodnim (Marki, Białystok). Ruch w tym rejonie odbywa się jednym pasem. Taka organizacja będzie obowiązywała od godzin porannych dnia 17 sierpnia do dnia 8 września.